Mistik

Borak-borak
Misteri Berambut Panjang Di Gunung

Misteri Berambut Panjang Di Gunung

Kalau nak dengar kisah misteri pergilah duduk dengan geng hiking. Open table sehari tak habis.

Borak-borak
Jenazah Bangun Balik Dengar Lagu TikTok, Biar Betik?!

Jenazah Bangun Balik Dengar Lagu TikTok, Biar Betik?!

Fuh, berat nanang ginihhh. Jenuhlah balik terus demam dibuatnya.

Mistik
Seram! Kisah Legenda Urban Black-Eyed Kids

Seram! Kisah Legenda Urban Black-Eyed Kids

Kisah misteri yang Atok nak ceritakan kali ni sangat popular dekat Amerika. Tentang kisah sekumpulan kanak-kanak misteri yang memiliki mata berwarna hitam dan kelihatan menyeramkan. Kisah ini merupakan cerita legenda urban popular dalam kalangan masyarakat…

Mistik
Gempar Di Johor Tentang Hantu Kum Kum

Gempar Di Johor Tentang Hantu Kum Kum

Lama rasanya Atok tak menyembang dengan cucu semua. Maklumlah bulan puasa baru jer berlalu. Nak bercerita pasal hantu pun tak ada mood sebabnya hantu semua kena ikat waktu bulan puasa. Ada yang rindukan cerita hantu…

Mistik
Luk Thep: Patung Pukau Yang Memberi Tuah Di Thailand

Luk Thep: Patung Pukau Yang Memberi Tuah Di Thailand

Untuk penggemar kisah mistik, Annabelle merupakan salah satu kes paranormal terkenal yang dikendalikan oleh Ed dan Lorraine Warren. Siapa yang tak kenal dengan patung berhantu paling popular di dunia ini? Kat Thailand pun ada budaya…

Mistik
11 Sekolah Paling ‘Berhantu’ di Malaysia

11 Sekolah Paling ‘Berhantu’ di Malaysia

Sekolah dan kisah-kisah hantu seram seakan-akan tidak boleh dipisahkan, pendek kata bagaikan isi dengan kuku. Walaupun setiap tahun pelajar sekolah silih berganti namun kisah hantu sekolah sentiasa diceritakan daripada satu ‘batch’ kepada ‘batch’ yang lain.…

Mistik
Ketahui 5 Legenda Mistik Menakutkan Di Dunia

Ketahui 5 Legenda Mistik Menakutkan Di Dunia

Legenda merupakan salah satu genre kisah rakyat yang membabitkan kepercayaan sesetengah manusia dan dipercayai berlaku dalam sejarah. Kisah legenda ni boleh dikatakan ada di setiap negara di seluruh dunia. Contohnya kalau kat sini kita ada…

Mistik
Hilang Tidak Dijumpai Sehingga Kini

Hilang Tidak Dijumpai Sehingga Kini

Mesti korang pernah dengar orang hilang dekat tempat-tempat misteri secara tiba-tiba sepanjang zaman, kan? Ia juga berlaku sama ada mereka pergi secara berseorangan atau berkumpulan.  Berikut merupakan 5 lokasi misteri kehilangan orang ramai yang sehingga…