Chill Dulu

Chill Dulu
Ramai Tak Tahu, Port Dickson Ada ‘Port’ Snorkeling Setanding Pantai Timur Dan Sabah

Ramai Tak Tahu, Port Dickson Ada ‘Port’ Snorkeling Setanding Pantai Timur Dan Sabah

Ramai di antara kita hanya mengetahui aktiviti air seperti snorkeling dan selam skuba seperti di kebanyakan kawasan Pantai Timur dan Sabah namun korang pasti tidak tahu kan Port Dickson juga mempunyai kawasan untuk aktiviti air.…

Chill Dulu
KLSC ‘Cipta’ Kemudahan Riadah Taraf Antarabangsa

KLSC ‘Cipta’ Kemudahan Riadah Taraf Antarabangsa

Bila terperap lama dekat rumah, rindu pula Hamka nak pergi beriadah, melakukan aktiviti bersama kawan-kawan di luar dan Hamka ini jenis suka pergi beriadah di merata-rata tempat… orang tua-tua kata nak cari angin… Jadi, hari…

Chill Dulu
Ladang Teh BOH Habu Tempat ‘OOTD’ Tercantik di Cameron Highlands

Ladang Teh BOH Habu Tempat ‘OOTD’ Tercantik di Cameron Highlands

Ladang Teh BOH Habu Tea Garden Cameron Highlands Mampu Cipta Kenangan Indah Buat Anda! Bila terperap dekat rumah sebab PKP ni, rindu Hamka nak lepak dekat tempat sejuk. Tiba-tiba Hamka teringat Cameron Higlands dan pastinya…

Chill Dulu
Suasana Memukau KL Semasa Perintah Kawalan Pergerakan

Suasana Memukau KL Semasa Perintah Kawalan Pergerakan

Korang yang duduk kat Kuala Lumpur mesti sukar nak membayangkan keadaan jalan kat KL yang lengang tanpa kenderaan walaupun pada waktu malam. Betul tak? Kuala Lumpur memang cukup terkenal guys sebagai ‘Kota Yang Tidak Pernah…

Chill Dulu
Respect! Warga emas ‘abadikan’ MH370 atas bumbung rumah

Respect! Warga emas ‘abadikan’ MH370 atas bumbung rumah

Pastinya setiap di antara masih teringat kepada tragedi kejadian kehilangan sebuah kapal terbang, MH370  yang menggemparkan negara lapan tahun lalu masih terpahat di hati sanubari ahli keluarga yang melaluinya. Malah peristiwa tersebut mencatatkan sejarah hitam…

Chill Dulu
Jangan pergi cuti sebarangan! 10 negara selamat melancong 2020

Jangan pergi cuti sebarangan! 10 negara selamat melancong 2020

Tiada yang dapat mengalahkan keseronokan menemui tempat-tempat baru yang berbeza daripada mana-mana tempat yang anda telah pergi sebelum ini. Tetapi apa yang korang mungkin kurang nikmati adalah membahayakan diri anda semasa melancong lebih lebih lagi…

Chill Dulu
Saloma Link tempat  baru ‘OOTD’ terbaik di Kuala Lumpur

Saloma Link tempat baru ‘OOTD’ terbaik di Kuala Lumpur

Kalau korang yang suka mengambil gambar berlatar belakang KLCC atau dikenali sebagai Menara Kembar Petronas, Hamka nak cerita sedikit dengan korang semua, ada tarikan terbaharu untuk itu. Hamka perkenalkan Saloma Link, tarikan memukau yang korang…

Chill Dulu
10 tempat percutian ’rare’ di Kedah

10 tempat percutian ’rare’ di Kedah

Sebut sahaja negeri Kedah pastinya ramai yang terbayangkan keindahan jelapang padi yang terhampar luas. Hamka sendiri pun dah turun ke sana dan bagi Hamka sendiri sangatlah menyeronokkan lagi-lagi dapat pergi travel dengan beberapa orang kawan…