Chill Dulu

Chill Dulu
Raya Dahulu vs Raya Sekarang

Raya Dahulu vs Raya Sekarang

Raya dulu dan raya sekarang memang jauh berbeza daripada segi suasana, adab, makanan dan pakaian. Korang yang lahir sekitar tahun 80an, 90an dan awal 2000 mesti terasa perbezaan antara raya dulu dengan sekarang kan? Abang…

Chill Dulu
7 Hotel Rare Yang Wujud Kat Dunia

7 Hotel Rare Yang Wujud Kat Dunia

Dah lama betul rasanya tak melepak kat mana, jalan-jalan makan angin. Berharap sangat keadaan yang berlaku sekarang ni kembali pulih seperti biasa. So sementara korang masih tak dibenarkan untuk berseronok kat luar sesuka hati tu,…

Chill Dulu
6 perkara korang wajib tahu ketika beraya di rumah orang

6 perkara korang wajib tahu ketika beraya di rumah orang

Walaupun tahun ini sedikit berbeza sambutan Aidilfitri seperti tahun-tahun sebelumnya bila orang ramai tidak dibenarkan pulang ke kampung, dan melakukan aktiviti ziarah menziarahi dalam kawalan ketat, Abang Bob tetap nak kongsi juga adab yang korang…

Chill Dulu
Kebanggaan: 5 Iklan Raya Istimewa Dari Malaysia Airlines

Kebanggaan: 5 Iklan Raya Istimewa Dari Malaysia Airlines

Syarikat penerbangan Malaysia Airlines tiap-tiap tahun juga takkan terlepas daripada mengeluarkan iklan raya yang cukup membanggakan rakyat Malaysia. Banyak juga iklan-iklan raya menarik yang Abang Bob masih ingat lagi, ada yang suka dan ada yang…

Chill Dulu
Anda Rasa Nak Mengamuk! Jom Lepas Geram di The Rage Room

Anda Rasa Nak Mengamuk! Jom Lepas Geram di The Rage Room

Mesti ada di kalangan pembaca Hamka yang suka atau cenderung nak sgt pecahkan barang bagi melepaskan marah atau emosi. Ada yang tumbuk dinding (sakit oi), baling phone, pecahkan pinggan dan lain-lain lagi. Kalau anda salah…

Chill Dulu
10 Lokasi Semula Jadi Yang Tak Boleh Diterima Dek Akal

10 Lokasi Semula Jadi Yang Tak Boleh Diterima Dek Akal

Kepada anda yang sukakan pemandangan alam yang luar biasa, hari ini Hamka akan kongsikan 10 tempat yang sangat cantik dan unik, seolah-olah korang sedang berada di planet lain! 1.   Seven Colors Rocks, Mauritius Seven…

Chill Dulu
Biar Betik Tapak Selaman Makro Sudah Ada Di Malaysia

Biar Betik Tapak Selaman Makro Sudah Ada Di Malaysia

Siapa dekat sini yang minat dengan aktiviti menyelam dan suka ambil gambar hidupan marin? Kalau ya, korang wajib berkunjung ke Pulau Bum Bum di Semporna, Sabah kerana pulau tersebut kini dijadikan sebagai Tapak Selaman Makro…

Chill Dulu
Peti Besi Bank Dijadikan Kedai Buku

Peti Besi Bank Dijadikan Kedai Buku

Melangkah masuk ke BookXcess Ipoh, keadaannya memang agak sempit, tiada pilihan buku yang banyak dan terasa tiada apa yang menarik, tidak seperti outlet mereka di Setia Alam yang viral semenjak dua menjak ini. Tetapi, ternyata…