Anjung Ilmu

Anjung Ilmu
Kulinari popular Batam

Kulinari popular Batam

Kita biasa dengar tempat ni namanya Batam kan. Sebuah pulau yang terletak dekat dengan Malaysia dan Singapura malah kalau nak ke sana boleh menaiki feri dari Puteri Harbour Feri Terminal, Johor Bharu. Batam sekarang ini…

Anjung Ilmu
Misteri The Valley of the Kings

Misteri The Valley of the Kings

Selain negara serantau dan orang putih, korang tahu tak yang di Asia Barat ada satu kawasan yang dikategorikan sebagai antara lokasi seram di dunia? Haaa jangan tak percaya yang di kawasan dekat tebing barat Nil,…

Anjung Ilmu
Bagaimana Cara Untuk Menjadi Youtuber

Bagaimana Cara Untuk Menjadi Youtuber

Pernah terfikir tak nak buat duit tepi? Mungkin ada di antara kita yang membuat dua tiga kerja dan ada juga yang merancang untuk mencari duit sampingan tetapi buntu untuk membuat perkerjaan apa.  Dengan setiap orang…

Anjung Ilmu
Atur kewangan untuk cukup sampai hujung bulan

Atur kewangan untuk cukup sampai hujung bulan

Awal bulan kaya, tengah bulan ok lagi, masuk minggu akhir bulan sesak nafas. Siapa pernah melalui perkara ini setiap bulan? Haaa mungkin ada yang jenis berhemat tapi min percaya kebanyakkan bila bab gaji ni memang…

Anjung Ilmu
Lemah tenaga batin, punca dan rawatan

Lemah tenaga batin, punca dan rawatan

Hai guys, apa khabar? So macam mana hari-hari cuti korang? Banyak buat aktiviti bermanfaat tak? Haa setelah min berehat juga dua hari ini min rasa nak kongsi sesuatu tentang masalah yang mungkin dihadapi oleh golongan…

Anjung Ilmu
Mulakan habit menabung di tahun 2020

Mulakan habit menabung di tahun 2020

Dah masuk hari ketiga di tahun 2020, jadi korang dah mulakan ke usaha untuk capai azam korang tahun ini? Haa meski masih awal, kalau dah berazam tu tak digalakkan lah nak tangguh-tangguh itu yang jadinya…