Area 51 tempat alien?

Pernah dengar nama Area 51? Khabarnya kat sana merupakan tempat alien disimpan malah ditahan. Dengarnya juga rakyat Amerika ada yang nak menceroboh Kawasan tu sebab nak tengok Alien?? Ini ada satu laporan tentang Area 51 yang min nak kongsi.

Bermula dengan jenaka, kini Tentera Udara Amerika Syarikat memberi amaran kepada orang ramai untuk tidak mendekati Area 51, pangkalan rahsia yang terletak di Nevada.

Image result for area 51

Lebih daripada satu juta orang telah mengesahkan ketibaan mereka dalam penyebaran jemputan di Facebook, untuk menyerang pangkalan rahsia yang bagi sesetengah orang diyakini menjadi tempat di mana makhluk asing berada.

Beribu-ribu orang mengulas halaman muat naik di Facebook, yang berbunyi: “Kami boleh bergerak lebih cepat daripada peluru mereka. Mari kita lihat makhluk asing. “

Image result for area 51

Jurucakap pasukan udara AS memberitahu The Washington Post bahawa mereka “bersedia untuk melindungi Amerika dan asetnya”.

Pengguna Facebook Jason Barnes menulis, “Halo, kerajaan AS, ini adalah jenaka, dan saya tidak bermaksud untuk meneruskan rancangan ini”.

Image result for area 51

“Saya fikir program ini akan menjadi lucu dan memberi saya sedikit perhatian di internet. Saya tidak bertanggungjawab jika orang membuat keputusan untuk menyerang Area 51. “

Malangnya, pasukan udara AS tidak menganggap ia sebagai jenaka.

“[Area 51] adalah kawasan latihan terbuka untuk Angkatan Udara AS dan kami akan menghalang sesiapa yang cuba datang ke kawasan kami, di mana kami melatih angkatan bersenjata Amerika,” kata jurucakap itu.

Image result for area 51

Beberapa ahli teori konspirasi berfikir bahawa kerajaan AS mempunyai maklumat tentang kehidupan orang asing dan UFO yang mereka telah sembunyikan daripada orang awam.

Mereka menganggap pangkalan Area 51 – yang diiktiraf secara rasminya pada tahun 2013 – menjadi tempat makhluk asing yang ditangkap ditempatkan, teknologi mereka, dan jatuh ke dalam UFO (objek terbang tidak diketahui) – sesuatu yang ditolak oleh kerajaan.

Image result for area 51

Teori mengenai Area 51 bermula pada tahun 1989 apabila seorang lelaki bernama Bob Lazar mendakwa dalam sebuah wawancara di sebuah stesen TV di Amerika Syarikat, bahawa dia seorang ahli fizik yang telah bekerja di Area 51.

Beliau baru-baru ini muncul di podcast pelawak Amerika Syarikat, Joe Rogan. Terdapat juga siaran dokumentari di platform streaming Netflix mengenai dia, yang boleh menggalakkan minat baru dalam kisahnya.

Image result for area 51

Lazar berkata beliau telah membongkar UFO dan telah membaca dokumen kerajaan yang menggambarkan penglibatan asing dalam kehidupan di Bumi.

Malangnya, dia tidak mempunyai bukti apa yang dia katakan, dan tidak mempunyai bukti tahap fizik yang dituntutnya – tetapi dia pastinya mencetuskan cerita mengenai Area 51.

Pengarang The Myth and The Mystery of UFOs, Thomas Bullard memberitahu, “Setelah kepercayaan antara pemerintah dan masyarakat terkikis dengan Vietnam dan Watergat, Roswell dan Area 51 menjadi kosa kata yang terkenal sebagai kata kunci untuk penipuan kerajaan.

Image result for area 51

Roswell adalah kawasan di New Mexico, di mana objek seperti piring terbang ditemui yang jatuh pada tahun 1947.

Tentera berkata ia adalah belon cuaca, tetapi teori menyatakan bahawa ia sebenarnya adalah UFO yang telah mendarat dan kemudian ditutup.

Image result for area 51

Walaupun kerajaan AS mendedahkan pada tahun 1990-an bahawa ia sebenarnya adalah pengawasan belon ujian nuklear, insiden itu masih menarik banyak perhatian dan teori konspirasi.

Area 51 adalah sebahagian daripada pangkalan tentera AS yang terletak kira-kira 80 km barat laut dari Las Vegas, Nevada.

Image result for area 51

Kerajaan AS memanggilnya Lapangan Latihan dan Latihan Nevada, yang merupakan sebahagian daripada Pangkalan Angkatan Udara Edwards yang lebih luas.

Penggunaan utamanya tersembunyi dari orang ramai, seperti banyak pangkalan tentera di AS.

Pencerobohan itu, seperti penggeledahan yang sedang bernafas di Facebook, mungkin membuktikannya sedikit sukar – tempat itu terhad kepada orang awam dan mempunyai pengawal bersenjata yang melakukan rondaan di sekelilingnya.

Image result for area 51

Ia tidak mungkin untuk memasuki ruang udara di atas tanpa kebenaran daripada kawalan trafik udara, yang tidak akan diberikan.

Betul tau tidak operasi Area 51 berkaitan dengan alien kita tidak tahu. Setakat ini kerajaan Amerika menarikan kalau yer pun harap-harap satu hari nanti bukaklah muzium alien sebenar min pn nak tengok. Huhuhu…

Raja Lepak

Read Previous

Kepercayaan mistik orang Thailand

Read Next

Wujud ke tak? Yeti dikesan di Himalaya

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *