Sedap Tak?

Sedap Tak?
Mahalnyer! Dim Sum Termahal Di Dunia Berharga RM2,070 Sebiji

Mahalnyer! Dim Sum Termahal Di Dunia Berharga RM2,070 Sebiji

Kemungkinan besar ramai yang terkejut dan menggaru mata mereka berulang kali apabila melihat harga dim sum ini mencecah RM2,070. Bukan korang jer terkejut, Abang Bob pun sama! Amatlah mahal sangat harga dim sum tu? Dengan…

Sedap Tak?
Legend! 10 Biskut Raya ‘Otai’ Yang Tiada Tandingan

Legend! 10 Biskut Raya ‘Otai’ Yang Tiada Tandingan

Selain juadah seperti lemang, rendang dan ketupat yang dihidangkan di meja utama, biskut raya juga mempunyai tempat yang tersendiri di hati. Rasa tak lengkap jer raya kalau tak ada biskut raya. Biarlah tahun ni raya…

Sedap Tak?
4 Idea Jadikan Masakan Mi Segera Menarik Dan Menyelerakan

4 Idea Jadikan Masakan Mi Segera Menarik Dan Menyelerakan

Abang Bob yakin korang semua mesti mempunyai memori dan cerita yang tersendiri dengan mi segera terutama sewaktu bergelar pelajar. Tambahan pula terdapat pelbagai jenama mi segera kat pasaran dengan cara penyediaan sama yang cukup ringkas…

Sedap Tak?
8 Khasiat Buah Bidara Yang Korang Kena Tahu

8 Khasiat Buah Bidara Yang Korang Kena Tahu

Jika dipandang sekali imbas, buah ini seperti buah epal hijau. Warna dan teksturnya pula seakan sama, cuma berbeza daripada segi rasa serta saiznya. Buah ini bersaiz lebih kecil jika dibandingkan dengan saiz buah epal. Ia…

Sedap Tak?
Bentuk Sesuatu Sangat! Tapi Khasiat Siput Geoduck Memang Terbaek!

Bentuk Sesuatu Sangat! Tapi Khasiat Siput Geoduck Memang Terbaek!

Kalau korang suka layan rancangan Mukbang sama ada dari China, Korea atau Jepun, mesti korang akan selalu nampak diaorang akan makan sejenis siput gergasi yang kelihatan aneh. Rupa bentuk siput aneh tu memang sesuatu sangat…

Sedap Tak?
5 Burger Paling Mahal Di Dunia

5 Burger Paling Mahal Di Dunia

Berbuka puasa semalam tiba-tiba tekak ni teringin nak makan burger yang orang selalu jual kat tepi jalan tu. Dah lama rasanya tak makan. Tapi disebabkan susah nak jumpa orang buka gerai jual burger, terpaksalah Abang…

Sedap Tak?
Nikmatnya Tau Fu Fah! Buat Sendiri Jer

Nikmatnya Tau Fu Fah! Buat Sendiri Jer

Tau Fu Fah merupakan salah satu makanan yang orang ramai akan cari kat pasar malam dan juga kat bazar Ramadhan. Tapi disebabkan kedua-dua pasar tu dah tak boleh dibuka buat masa sekarang, ramai laa peminat…

Sedap Tak?
Menu Unik Berbuka Puasa Mengikut Negara Di Seluruh Dunia

Menu Unik Berbuka Puasa Mengikut Negara Di Seluruh Dunia

Iftar atau waktu berbuka merupakan masa yang sangat dinanti-nantikan oleh setiap Muslim yang sedang berpuasa. Orang Islam di seluruh dunia juga sebenarnya berbuka dengan pelbagai menu atau ‘signature dish’ yang hanya muncul terutama ketika menjelang…