KLFA 2023: Mengiktiraf Nama-Nama Besar Industri Fesyen Malaysia

Glamor, gaya dan keanggunan! Anugerah Fesyen Kuala Lumpur (KLFA) kembali dengan bergaya untuk memberi penghormatan kepada pereka dan tokoh industri fesyen negara. Majlis anugerah ini direalisasikan dengan kerjasama AmBank SIGNATURE Priority Banking dengan kehadiran lebih 200 tetamu di PARKROYAL COLLECTION Kuala Lumpur. 

KLFA diadakan bersempena Kuala Lumpur Fashion Week dengan 14 anugerah, termasuk Brand of the Year, Outstanding Achievement dan Fashion Icon of the Year dengan 3 tambahan baharu, Street Style Designer, Fashion Most Influential dan Fashion Tribute Award.  

Antara selebriti yang turut memeriahkan majlis anugerah ini adalah Daiyan Trisha, Shalma Ainaa, Sissy Iman, Bront Palarae, Siti Saleha, Diana Danielle, Ruhainies, Azrel Ismail, Che Puan Juliana Evans, Che Puan Sarimah Ibrahim Ain Edruce. 

Kit Woo, Rizman Ruzaini, MasyadiMansoor dan Nazreem Musa menjadi pemenang utama/berganda KLFA 2023.  Bintang media sosial Christinna Kuan pula memenangi Most Fashionable Female Personality Award manakala ArunSayfull dinobatkan sebagai Emerging Womenswear Designer.

Nama besar lain yang mendapat pengikhtirafan KLFA 2023 adalah Fiziwoo, Zaihani Mohd Zain, Ckay Liow, Shiyo Joo dan Ashvin Valiram.

Sebagai pengiktirafan terhadap usaha ke arah kitar semula tekstil dan mengurangkan sisa fabrik, Upcycle4Better telah dianugerahkan Positive Change Award, sementara Kel Wen dari BEHATI menerima anugerah Fashion Most Influential. 

Malam anugerah KLFA diserikan dengan persembahan dari Atilia dan Kayda Aziz.

Raja Lepak

Read Previous

Canon Membongkar Bakat Kreatif Penceritaan Malaysia

Read Next

Antibodi Boleh Menyerang Tubuh Kita Sendiri?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *