‘Dia Yang Berhutang, Netizen Pula Kena Bayar’ Pasangan Dikecam Minta Warga Twitter ‘Dark Side’ Bayar Lebih RM2,700 Hutang Kad Kredit

Tak dinafikan hidup sekarang memang keras. Kos sara hidup semakin meningkat, namun hidup perlu diteruskan.

Baru-baru ini viral di Twitter, sebuah akaun memuat naik satu hantaran dengan tujuan meminta bantuan orang ramai terutamanya warga/pemilik ‘dark side’ untuk melangsaikan hutang kad kreditnya yang berjumlah lebih RM2,700.

Memaklumkan bisnes beliau dan teman lelakinya menyebabkan mereka terpaksa menggunakan kad kredit untuk perbelanjaan harian selama beberapa bulan. “Kat sini I seiikhlas hati minta bantuan kewangan for my bf and I punya hutang kat bank sebab ada masalah business so me and him use credit card for daily expenses for few months.”

Semestinya hantaran ini menimbulkan kemarahan orang ramai. Ada yang berkata, “best jugak eh buat hutang, lepas tu minta orang tolong bayarkan.” Malah ada yang menyifatkan ini adalah ‘pengemis moden’.

Lain macam ek dunia sekarang.

Twitter: @kaytieyou

Raja Lepak

Read Previous

‘Jangan Sibuk’, Lelaki Rohingya Tegur ‘Ustaz’ Isu Gempur Tapak Bisnes Haram Warga Asing

Read Next

Viral Kes Pemanggil Mengilai Di Radio Era, Netizen Imbas Semula Kejadian ‘Tangan’ Dari Kereta Dalam Insiden Jatuh Gaung Tahun 2019

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *