Timbang-timbang, lil SOLID 2.0 diperkenalkan oleh IQOS jer jadi pilihan alternatif kepada merokok (Ini adalah artikel berbayar)

PENAFIAN: Artikel ini adalah untuk perokok dewasa yang akan terus merokok atau menggunakan produk nikotin lain.

Merokok membahayakan kesihatan! Rasanya dah lama dan selalu dengar kan pasal tabiat merokok ni boleh memudaratkan kesihatan dan penyebab pada banyak penyakit berbahaya. Tapi mangsa tabiat merokok ni bukan hanya dari kalangan perokok tapi jugak orang sekeliling yang jadi secondhand smokers.

Sebab tu ramai perokok yang cuba untuk cari alternatif lain. Pilihan nyer sekarang antara e-vape atau peranti heat-not-burn semacam lil SOLID 2.0 diperkenalan oleh IQOS?! Apa beza e-vape ngan lil? Jom buat perbandingan.

Perbezaan paling ketara antara dua alternatif ni tentulah cara dia berfungsi. E-vape memanaskan cecair-liquid untuk menghasilkan wap atau vapor. E-liquid pula adalah campuran bahan kimia seperti stablizing agent iaitu propylene glycol, vegetable glycerin (glycol), perasa dan nikotin.

lil pulak pakai tobacco stick dan teknologi heat-not-burn. Maksudnya takde aktiviti bakar-membakar yer geng, tapi rasa dia masih lagi tembakau tulen. Pastu tak yah nak sibuk refill yer.

Sebab lil takde melibatkan pembakaran tembakau cam rokok konvensional, takde lah asap yg membahayakan orang sekeliling dan takde bau rokok melekat kat baju atau anggota badan. Bersih pun satu la pasal takde habuk yang nak kena ketik bila berasap. Design dia pun cantek.

Point paling penting aku rasa pasal aku gunakan lil, orang-orang sekeliling aku tak terdedah dengan udara tak sihat dan penuh toksik. Takde secondhand smoker! Ye la, lil kan cuma panaskan tembakau tu. Takde yg terbakar so takdelah asap. lil SOLID 2.0 ada dalam pasaran sekarang dengan harga serendah RM99! Kalau tak nak beli, boleh cuba dulu kat IQOS store.

Kesimpulannya, dengan lil ni, aku masih boleh lagi enjoy rasa tembakau ori tanpa bau asap! Kira cam berasap level have-have. Ini baru ngam. lil SOLID memanaskan batang tembakau untuk memberikan rasa tembakau yang memuaskan, dengan pengurangan sekitar 95% penghasilan bahan kimia berbahaya*.

Maklumat penting: ia tidak semestinya sama dengan pengurangan risiko sebanyak 95%. lil SOLID tidak bebas dari risiko.

*Pengurangan purata tahap pelbagai bahan kimia berbahaya (tidak termasuk nikotin) berbanding asap rokok rujukan (3R4F).

Kalau korang nak tau lebih, klik link ini untuk register dengan IQOS

Produk ini bukan bebas risiko dan mengandungi nikotin yang menyebabkan ketagihan. Hanya untuk digunakan oleh orang dewasa yang sebaliknya akan terus merokok atau menggunakan produk nikotin lain.

Raja Lepak

Read Previous

Kakitangan DBKL Keluarkan Teddy Bear Gergasi Dari Longkang Tempat Hotspot Banjir KL

Read Next

‘Bos-Bos’ Malaysia Antara Manusia Paling Kedekut Nak Bayar Upah

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *