Di Sebalik Senyuman Terukir Penderitaan

Pandemik Covid-19 telah memberi kesan kepada golongan kurang berkemampuan. Seorang pengguna Facebook bernama Jem Arboleda dari Filipina prihatin dengan situasi mereka.

Namun apa yang menarik perhatian netizen adalah sekeping gambar seorang lelaki sedang tersenyum selepas menerima bantuan, yang dimuatnaik oleh Jem Arboleda di Facebook miliknya.

His smile says it all ??? God bless you kuya!! Batch 1 donations have been given today in lieu of Xena’s birthday. We…

Posted by Jem Arboleda – Nacino on Khamis, 2 April 2020

Menurut warganet, senyuman yang diberikan lelaki berkenaan kepada Jem Arboleda seolah-olah menceritakan segala keperitan hidup dilaluinya.

“His smile says it all (Senyumannya menunjukkan semuanya). God bless you (Semoga tuhan berkati kamu)!

Jem Arboleda

Senyumannya ketika menerima sumbangan berhubung penularan pandemik Civud-19 ditatap pilu oleh rata-rata netizen yang melihat gambar tersebut di media sosial seolah-olah memahami bahawa lelaki itu sangat gembira berdasarkan riak wajah dan senyuman itu yang dianggap netizen sangat ikhlas.

Berhubung status penularan Covid-19 di Filipina, negara berkenaan setakat ini mencatatkan 2,633 kes positif Covid-19 dan seramai 107 kematian telah direkodkan.

Jadi, kita di Malaysia sepatutnya bersyukur dengan apa yang kita ada kerana kita sudah merasakan diri kita susah namun sebenarnya ada orang yang lebih susah daripada kita. Renung-renungkan selamat beramal.

Artikel berkaitan
Dahulunya berenang laut! Kini Lembut Hanyut Lahir ‘Anak Lembu Laut’
Tabik Spring! Abam Polis Tak Sampai Hati Abaikan Tiga Beranak Kelaparan Ketika PKP

Raja Lepak

Read Previous

Peringatan! 4 Benda Jadi Tempat Tinggal Hantu

Read Next

Khemah Saringan Covid-19 Pun Nak ‘Rembat’!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *