Anime kuat sebab rambut, betul ke??

Kredit: fortressofsolitude.co.za

Siapa sini kaki anime? Tidak kisah lah dari generasi 90-an atau millennial, pastinya zaman kanak-kanak tidak lari daripada menonton kartun animekan. Abang Bob pun salah seorang daripada mereka yang suka menonton anime.

Image result for ANIME

Korang perasan tak dalam beberapa filem anime, ada karakter yang mempunyai kekuatan khusus turut mempunyai rambut tersendiri yang sepertinya menjadi simbolik kepada keupayaan dan  kekuatan mereka.

Kalau bagi wanita, rambut adalah perhiasan yang berharga. Untuk beberapa anime, rambut adalah simbol kekuatan! Berikut adalah senarai 5 anime yang menjadikan rambut sebagai simbol kekuatan! Berdasarkan daripada sumber today.line.me

1. Dragon Ball (Super Saiyan)

Image result for Dragon Ball

Di dunia Dragon Ball terdapat Saiyan yang dapat berubah bentuk dan menjadi lebih kuat.

Tidak semestinya, perubahan bentuk mereka biasanya ditandai dengan perubahan warna rambut! Bermula dari Super Saiyan biasa, Super Saiyan God, kepada Super Saiyan Blue.

Variasi dalam bentuk dan warna rambut Saiyan dalam anime Dragon Ball biasanya menandakan tahap kekuatan yang berbeza!

2. One Piece (Kumadori)

Image result for One Piece (Kumadori)

Jika korang peminat One Piece, sudah tentu anda tahu Kumadori yang merupakan ahli Cipher Pol 9. Salah satu teknik terkenal yang digunakan oleh Kumadori dinamakan Seimei Kikan.

Seimei Kikan membolehkan pengguna mengawal semua bentuk badan. Sudah tentu, termasuk rambut.

Dalam One Piece anime Kumadori menggunakan rambut panjang ini sebagai senjatanya, menjadikan rambut sebagai lambang kekuatan!

3. One-Punch Man (Saitama)

Image result for One-Punch Man (Saitama)

Tidak seperti anime Dragon Ball, Saitama dari anime One-Punch Man sebenarnya kehilangan rambutnya ketika ia berkembang menjadi sangat kuat!

Saitama sendiri mengatakan bahawa akibat dari tubuhnya yang kuat sebagai tambahan selain kebosanan yang luar biasa, adalah menjadi botak!

Iaitu, ketiadaan rambut untuk Saitama adalah simbol kekuatannya!

Selain dari Saitama, One-Punch Man juga mempunyai seorang lagi pahlawan yang hebat yang kepalanya botak. Yang menonjol adalah Superalloy Darkshine yang sangat kuat.

4. My Hero Academia (One For All)

Image result for My Hero Academia (One For All)

Jika yang satu ini boleh dikatakan agak unik, untuk digunakan sebagai bahan meme di kalangan peminat.

Korang pasti ingat bagaimana Midoriya aka Deku menerima One For All dari All Might, bukan? Deku diberi rambut dan diberitahu untuk menelannya!

Untuk Deku, rambut bukan lagi simbol kekuatan tetapi sebaliknya adalah titik permulaan apabila dia mendapat kekuatannya!

Memberi Kekuatan One For All melalui rambut sendiri berasa lebih mudah dan tidak menjijikkannya, daripada cuba memberinya setitis darah.

5. Hunter x Hunter (Gon Freecss)

Image result for Hunter x Hunter (Gon Freecss)

Bukan sahaja Super Saiyan dalam anime Dragon Ball dengan rambut panjang, rambut Gon Freecss dari anime Hunter x Hunter juga meluas apabila dia berada dalam bentuk terkuat!

Tetapi bagi Gon, rambut panjangnya muncul kerana pertumbuhan yang pantas sehingga rambutnya boleh dikatakan tidak pernah dipotong sejak dia masih kecil.

Satu perkara yang membuat rambut panjang Gon kelihatan sejuk adalah bahawa rambut tidak jatuh tetapi memanjangkan mengerikan ke atas!

Haa so legit tak, anime ni kekuatannya kebanyakan berkait dengan rambut. So korang rasa ada tak anime lain yang Abang Bob terlepas pandang? Kalau ada cuba bagitahu dalam ruangan komen.

Raja Lepak

Read Previous

Ayam Belanda Warna-Warni Tarikan Pengunjung Ke Ladang

Read Next

Baru 9 tahun, tapi nak bunuh diri sebab tak tahan dibuli

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *