Payung Emas lah untuk awak

Viral Istri Bercadar Ikhlaskan Suami Menikah Lagi dan Rela Antar Suami ke Istri Kedua
Kredit: NusantaraTV

Senang kalau nak kata, bagilah suami kahwin lain, nanti dapat payung emas. Tapi sesungguhnya nak mendapatkan payung emas tu bukan semudah ABC. Banyak dugaan dan pada masa sama pengorbanan perlu di lakukan.

Ini ada kisah min terbaca, seorang isteri di Indonesia sendiri yang hantar suami dia pergi kahwin lain. Sungguh menyentuh hati dan pada masa sama sangat menginspirasi.

Video yang luar biasa yang berkaitan dengan rakaman seorang wanita yang dengan tulus menghantar suaminya untuk berkahwin lain menjadi viral di media sosial dan membuat ramai warganet terharu.

Image result for @lambeturah_official

Ia bermula dengan posting di Instagram @lambeturah_official baru-baru ini yang memuat semula video TikTok dari akaun bernama nengnthan.

Dalam video sepanjang 7 minit dan 17 saat, seorang wanita yang terselubung hitam dilihat duduk di dalam kereta dengan seorang lelaki dalam jubah putih dan memakai serban yang sepadan.

Kemudian ia dijelaskan bahawa wanita yang berwarna hitam tidak lain adalah isteri pertama lelaki yang mengenakan jubah putih itu.

Image result for @lambeturah_official

“Ramai DM diminta untuk diposkan lebih ramai. Isteri membawa suami untuk berkahwin semula.

“Masya Allah dengan tulus Neng Mas, “tulis akaun Instagram @lambeturah_official pada kapsyen upload.

Pada mulanya, tidak ada apa-apa yang aneh dalam video viral itu. Namun, Ketika wanita yang berjubah dan berniqab itu seolah menyiapkan suaminya sambil memegang objek merah seperti kotak perhiasan.

Penglihatan yang luar biasa mula muncul ketika wanita itu mengambil seorang wanita cantik yang mengenakan pakaian pengantin dengannya.

Kedua-dua mereka bertukar tangan untuk masuk ke bilik akad nikah kerana melihat kehadiran tetamu dan saudara-mara di sana.

Siapa yang menganggap pengantin perempuan itu tidak lain adalah isteri kedua yang akan menikahi suaminya pada hari itu.

Image result for ISTRI ANTAR SUAMI MENIKAH

Air mata tidak dapat dihentikan apabila pengantin lelaki meminta rahmat keluarga sebelum menjalani persetujuan yang diberikan.

Isteri pertama menangis ketika dia menangis ketika isteri kedua berlutut untuk meminta berkat.

Bak sudah bersedia untuk melepaskan jiwanya ke tangan wanita lain, isteri pertama juga mempunyai peluang untuk memeluk suaminya dengan erat pada detik sebelum persetujuan diberikan.

Image result for ISTRI ANTAR SUAMI MENIKAH

Sehubungan dengan penulisan ini, video viral seorang wanita yang menyampaikan suami yang telah berkahwin semula telah menonton lebih daripada 135 ribu kali dan menerima 1,529 komen.

Tidak lama kemudian, akaun Instagram @lambeturah_official pada hari juga sekali lagi memuatkan kesinambungan cerita ini.

Rupa-rupanya isteri pertama menulis penjelasan yang diberikannya kepada mereka yang mengecam suaminya yang menikah lagi.

Image result for ISTRI ANTAR SUAMI MENIKAH

Dalam penjelasan yang diberikan, keputusan itu merupakan persetujuan antara dirinya dan suaminya yang dibuat dengan banyak pertimbangan.

“Tolong jangan salah faham saya tidak bercakap tentang suami saya kerana di sini saya mempersiapkan segala-galanya dari permulaan permohonan saya, membeli mas kahwin, menyediakan semua peralatan untuk perkahwinan.

Jika memang semua mahu membenci dan mengecam bukan untuk suami saya tetapi kepada saya kerana suami saya tidak tahu apa-apa.

Image result for ISTRI ANTAR SUAMI MENIKAH

Dan mengapa saya mencari yang kedua? Ada sebab tertentu yang telah dipersetujui oleh saya dan suami saya. Termasuk calon kerana sebelum kontrak kami menyediakan persetujuan pra selepas perkahwinan.

Mengapa saya mencari yang kedua? Untuk membantu perjuangan suami saya dalam agama. Perjuangan suami saya mempunyai syarikat. Isteri kedua memegang syarikat itu. Jika isteri pertama memegang sekolah asrama, “katanya ( seperti yang dilaporkan oleh Instagram @lambeturah_official).

Jadi korang terutama wanita kat luar sana. Sanggup ke untuk berkongsi kasih. Tidak semua wanita sekuat @lambeturah_official, apa-apa pun kita sama-sama doakan kebahagian keluarga ni.

Raja Lepak

Read Previous

Hantu kanak-kanak Jepun, Zashiki-Warashi

Read Next

Serius lah!!!! Minum soda susu paru-paru bersih

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *