Kalau mengidam tv flat screen ini cara dia

Kalau lalu kedai elektrik, komfem kita mampu berangan je lah nak beli tv flat screen baru nak-nak tengok harga dia beriban-riban. Konsepnya makin canggih makin mahal. Disebabkan itu ada di antara kita yang masih gunakan tv kembung yang zaman tok kaduk tu di rumah.

Mungkin sebab tv kembung tu ramai yang segan nak ajak orang datang rumah. Tapi ada seorang mahasiswa ni memberikan satu jalan penyelesaian untuk korang yang nak rumah ala-ala ada tv flat screen. Meh kita baca perkongsian di bawah ni.

Image

Televisyen adalah salah satu media yang masih digunakan dan relevan sehingga hari ini. Walaupun zaman terus berlalu, televisyen tetap menjadi keperluan utama. Khususnya untuk orang yang sering menghabiskan masa di rumah, bagi mereka televisyen menjadi kemudahan hiburan mereka sendiri.

Dari permulaan kemunculannya sehingga kini, televisyen nampaknya selalu berinovasi dengan zaman. Sebelum ini, televisyen pada asalnya hanya konsep hitam dan putih. Di samping itu, jika sebelumnya mempunyai saiz besar, atau kita panggil tv kembung, perlahan-lahan saiz televisyen mula nipis, seperti buku.

Image result for funny faces

Tetapi jangan salah, untuk mendapatkan TV rata, seseorang kadang-kadang mesti sanggup menghabiskan sedikit wang yang anda tahu harganya bukan murah. Sebabnya, harga TV rata dianggarkan beribu-ribu hingga puluhan ribu. Walau bagaimanapun, terdapat cara lain untuk mendapatkan TV rata atau senang cakap flat screen dengan lifehack yang bersifat eccentric.

Untuk mempunyai TV rata dengan modal yang minimum, terdapat cara mudah yang boleh dilakukan untuk pengguna TV kembung. Mereka boleh menyesuaikan diri dengan TV lama ke dalam TV kontemporari yang boleh dipasang terus ke dinding rumah, tanpa perlu membeli produk baru.

Dilaporkan oleh brilio.net dari Twitter @yeahmahasiswa, seorang mahasiswa telah menunjukkan cara untuk mendapatkan tv flatscreen dengan mudah. Caranya dengan menyumbat tv kembung miliknya di dinding rumah yang berlubang. Kemudian hanya bahagian depan skrin menembusi dinding. Sementara itu, selebihnya berada di belakang atau tidak kelihatan dari hadapan.

Image result for suprise faces

Tindakan lifehack membuat televisyen kembung menjadi televisyen rata menjadi viral dan mencetus pelbagai reaksi rakyat. Tidak dapat dinafikan, kreativiti mahasiswa ini wajar di beri pujian hahahaha. Apa yang tidak masuk akal!

“Mang debes pipel +62 Tidak ada apa-apa,” tulis @ junirachmatp.

“Lulusan doktor falsafah dari Harvard pasti,” komen @muzakiart.

“Ya, Tuhan, tidak,” respon @ dand3lion1.

“Memecah dinding,” kata @m Monkey_ganteng_

Sememangnya ramai warga net yang kreatif, bukan sekadar di ruangan komen je. Siapa sangka kalau ada tv kembung pun boleh lagi up to trend dengan tv flat screen. Min macam nak gelak je bila baca ni sebabnya tak terlintas di fikiran yang tv kembung boleh di adjust sebegitu rupa. hehehe

Raja Lepak

Read Previous

Mitos perairan penuh misteri

Read Next

Marah dipanggil ANDARTU? Wanita tekad berkahwin dengan patung

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *