Penemuan Raksasa Laut Bikin Gempar

Image result for sea monster three tentacle

Tidak seperti peribahasa, laut kelihatan sukar untuk diukur. Banyak misteri masih disimpan di dalamnya. Selain itu, setiap tempat mempunyai kedalaman yang berbeza. Dari laut yang luas yang ada di muka bumi, banyak daripada mereka belum dapat diterokai oleh manusia.

Akibatnya, kita tidak tahu apa jenis makhluk yang mendiami bahagian laut yang belum dapat dicapai oleh manusia. Walaupun begitu, terdapat banyak orang yang percaya bahawa di bahagian paling dalam laut yang dihuni oleh raksasa laut yang kelihatan agak pelik. Ada juga yang percaya bahawa raksasa laut kelihatan seperti sotong gergasi.

Tetapi baru-baru ini tular di Sos Med, tentang penemuan seorang nelayan yang menunjukkan hasil tangkapannya. Bagaimana tidak, nelayan menunjukkan tangkapan mereka yang digelar sebagai raksasa laut.

Dari video yang dikongsi beliau, dapat dilihat bahawa apa yang dia sebut raksasa laut pada pandangan pertama agak mirip dengan sotong. Tetapi perbezaannya ialah raksasa laut mempunyai badan yang diliputi mukus.

Image result for Fisherman catches mystery sea monster

Di samping itu, jika sotong diketahui mempunyai lapan tentakel, tetapi makhluk aneh ini hanya mempunyai tiga tentakel. Makhluk laut ini tidak mempunyai saiz gergasi seperti yang sering diceritakan dalam dongeng. Hanya saja ia cukup besar.

Raksasa laut ini juga mempunyai kepalanya yang besar. Mulutnya juga dahsyat dan mengeluarkan nafas menjijikkan. Dalam video anda juga boleh mendengar seseorang bercakap.

Image result for Fisherman catches mystery sea monster

Dia berkata, “Apa ini, apa itu? Ibu, adakah anda melihatnya?”

Ibunya menjawab: “ Apa itu?”

Sehingga sekarang, tidak jelas di mana makhluk itu terletak. Tetapi dengan jelas, video itu telah mendapat lebih daripada 1.3 juta penonton selepas ia dimuat naik di TikTok oleh Nataliia Vorobok.

Para netizen juga membanjiri video dengan pelbagai komen untuk menyuarakan apa yang mereka fikirkan tentang makhluk pelik.

“Stranger Things,” kata seorang netizen, merujuk kepada drama yang disiarkan di Netflix dan menampilkan banyak makhluk yang aneh dan unik.

Image result for Fisherman catches mystery sea monster

Terdapat juga orang netizens yang bercanda bahawa makhluk laut yang aneh ini adalah hasil kacukan antara sotong dan tupai.

“Sesetengah jenis sotong bercampur dengan tupai,” katanya.

Walaupun ramai orang mula meninggalkan komen bagaimana bentuk makhluk laut yang menjijikkan. Ada juga netizens yang tidak dapat melihatnya. Dia juga memberi komen supaya nelayan berkenaan segera melepaskan raksasa laut ke laut yang dalam.

“Ugh, letakkan dia di dalam air dan biarkan ia hidup,” tulisnya.

Ia juga mendapat sokongan daripada pengguna internet lain yang bersetuju.

“Ia adalah haiwan yang sakit dan mati,” kata seorang netizen lain.

Di bahagian lain lajur komen terdapat juga netizens yang mengatakan bahawa makhluk laut sebenarnya adalah ikan skate yang sayapnya cacat. 

Hammm min dah tengok video ni memang pelik sebenarnya hidupan yang dia tangkap tu. Belum ada kepastian tentang spesies sebenarnya dan tak tahulah apa yang dah terjadi dekat haiwan tu. Entah dilepaskan atau diserahkan sebagai uji kaji. Hmmm…

Raja Lepak

Read Previous

Nak ke balik kampung kalau kampung tu berhantu?

Read Next

Fenomena penyapu tegak melanda!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *