Pelancong Terkejut Nampak Gajah Masuk Hotel

Kalau bercuti kat luar korang pernah lalui perkara aneh-aneh? Bukan kisah seram, tapi pelik, haaa ini terjadi kat Sri Lanka, bila seorang pelancong merakam kedatangan tetamu tak diduga di sebuah hotel. Tetamu itu adalah gajah guys, haaa kau hado gajah datang kejut pagi-pagi. Ini ada story min dapat korang tengok lah. 

Seekor gajah dirakam di kamera sedang berjalan santai di lobi sebuah hotel membuat sepah dengan menjatuhkan beberapa perhiasan di hotel berkenaan. Macam mana gajah itu boleh masuk ke dalam hotel?

Laporan yang diperoleh daripada pelbagai sumber dan video yang diedarkan di media sosial. Ia mengandungi rupa gajah berjalan di sebuah hotel di Sri Lanka. Video yang dikongsi di laman Twitter ini menjadi viral dan telah disaksikan berjuta-juta kali.

Gajah ini dilihat berjalan perlahan-lahan sambil menyentuh beberapa barang dengan belalainya. Dengan mudah, dia juga mengetuk lampu meja dan menyebabkan barang-barang hotel jatuh.

“Bangunlah kerana saya mendapat mesej dari ibu saya menunjukkan bagaimana seekor gajah liar memasuki hotel Sri Lanka dan bersiar-siar sambil menjatuhkan sesuatu dengan belalainya,” tulis tweet dari akaun @upidaisy

C:\Users\Nazreen\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\C5CBC60.tmp

Sesetengah orang mengulas pada video ini. Ramai daripada mereka suka dan membuat komen lucu apabila mereka melihat kelakuan gajah ini.

“Saya suka ketika dia berjalan ke tingkap dan berdiri di sana untuk mengagumi pemandangan,” kata akaun @KaMac 76.

Walaupun akaun @murphystina juga membalas komen dalam posting video ini. Dia mempertahankan gajah yang mungkin tidak sengaja menjatuhkan lampu.

“Ah, anda tidak tahu dia berasa tidak selesa kerana dia mengetuk lampu itu, ok Gajah, kami tahu anda tidak maksudkannya,” katanya.

C:\Users\Nazreen\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\5204416E.tmp

Tidak jelas berapa lama gajah ini berada di hotel. Menyelidiki kes terdahulu, fenomena gajah memasuki sebuah hotel seperti ini bukanlah insiden yang jarang berlaku di kawasan itu walaupun ia mungkin menghairankan untuk pelancong yang datang.

Saya terus mendapat persoalan, ya, kita suka gajah di Sri Lanka dan ya anda akan melihat mereka semua. Mereka sangat biasa di jalan / kuil / bandar / tempat lain. “Secara budaya, mereka penting dan orang berasa yakin bahawa gajah (semua haiwan) dicintai / dijaga dengan baik,” tulis @upidaisy.

Image result for elephant in hotel

Huihhh kiranya kat Sri Lanka ni gajah dah macam kucing , lembu, kambing lah yang senang kita nak Nampak kat tepi jalan. Kalau jadi kat kampung mestinya lah kita akan jerit “MAK!!!!! GAJAH MASUK LAMAN,” lepas tu mak balas, “PERGILAH HALAUU!!!” then kau pun berfikir macam mana nak halau gajah?????  “@#$%&*”

Raja Lepak

Read Previous

Ini cara kalau nak uruskan ular masuk rumah pasca banjir

Read Next

Fakta menarik tentang durian

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *