Apo!!! Prank patah kaki semata-mata nak tukar ke kelas perniagaan

Demi untuk mendapatkan content video, apa yang korang akan buat? Kita dapat tengok banyak Instafamous yang saban hari membuat content merapu sampai satu tahap sangat urghh apa yang cuba di sampaikan? 

Inia da satu cerita tentang seorang instafamous yang memuatnaik content yang agak bagi min tidak wajar lah. Dia melakukan prank untuk dapat bertukar ke koc kelas perniagaan semasa menaiki kapal terbang.

Ceritanya, sorang pelajar yang menaiki kapal terbang dengan memalsukan kecederaan buku lali untuk berpindah ke koc kelas perniagaan. Tetapi ada orang yang mengesyaki ia hanya satu penipuan semata-mata

Image result for Jamie Zhu

Jamie Zhu, seorang instafamous dari Australia, berkongsi video pranknya semasa menaiki kapal terbang syarikat penerbangan Cathay Pacific. Berdasarkan laporan di AFP video yang dimuat naik di akaun Instagramnya, telah ditonton lebih daripada 260 ribu kali.

Dalam video itu, Jamie berkata bahawa dia akan membuat penerbangan antarabangsa yang bakal mengambil masa yang lama. Dia juga mempunyai idea untuk naik taraf ke kelas perniagaan secara percuma.

Selepas mendaftar di lapangan terbang, dia menuju ke kedai ubat dan membeli pembalut kaki berbentuk but dan berkata bahawa tulangnya patah. Semasa aktiviti itu, ada ada rakan yang bersamanya merakamkan aksi prank Jamie.

Image result for Jamie Zhu prank

Ketika memasuki pesawat, Jamie berlakon seolah menghadapi kesulitan duduk di bangku kelas ekonomi yang dibelinya kerana kakinya yang berbalut (kononnya patah) tidak dapat memasuki ruang di antara bangku di koc berkenaan. Kemudian dia memanggil petugas penerbangan dan meminta kerusi yang lain. Atendan penerbangan juga cuba memeriksa keadaan Jamie dan akan meminta izin kapten kapal terlebih dahulu.

Rakaman video berterusan sehingga Jamie dipindahkan ke koc kelas perniagaan. Dia juga menunjukkan dalam videonya apa perkhidmatan yang diperolehnya semasa di bangku perniagaan.

Apabila lebih menghiburkan, dalam aksi prank yang dirakamkan oleh rakannya itu, Jamie memberitahu rakannya untuk kembali ke kerusi sendiri kerana dia tidak dibenarkan berdekatan. Dengan mudah, dia ‘mengusir’ rakannya. Apabila dia turun pesawat, Jamie berjalan dengan santai tanpa memakai boot sokongan kaki.

Image result for Jamie Zhu prank

Selepas video tersebut dimuat naik, peminat Jamie yang memberi komen bahawa video berkenaan melucukan. Sebaliknya, ada yang mengatakan bahawa ini adalah rekaan semata-mata dan Jamie sebenarnya membeli dua bangku, iaitu ekonomi dan perniagaan.

Beberapa netizen juga menyebut bahawa orang yang berada di bangku sebelah dalam kelas perniagaan adalah bapa Jamie sendiri. Walaupun Jamie menafikan ini, netizen masih percaya ini adalah tetapan video.

Image result for Jamie Zhu prank

Tidak kira apa jenis penipuan ini tidak semestinya di tiru. Sekiranya ditangkap, ia boleh menjadi satu masalah besar takut-takut kena banned daripada naik kapal terbang.

Apa-apa pun memang lucu kalau jadi content tapi kenalah berpada-pada jangan melakukan sesuatu yang boleh menyusahkan orang lain.

Raja Lepak

Read Previous

Babi laut ke tu? Makhluk Pelik dijumpai tepi laut

Read Next

Ini cara kalau nak uruskan ular masuk rumah pasca banjir

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *