Siri Hospital Berhantu – Hospital di Kota Blitar Dikenali sebagai Sangat Mengerikan!

Jangan Baca Kalau Tak Kuat datang kembali lagi dengan kisah seram baru untuk siri hospital seram. Haa kita dah dengar dua kisah seram dari dua hospital di Indonesia. Kali ini min masih berkisah tentang hospital di Indonesia. 

Hospital atau rumah sakit Mardi Waluyo adalah yang lama di Jawa Timur. Hospital yang telah dibina sejak zaman Belanda, mempunyai banyak cerita misteri. Penduduk Blitar sudah biasa dengan misteri di Hospital Mardi Waluyo ini. 

Hospital Mardi Waluyo ditubuhkan pada tahun 1942, pada akhir era kolonial Belanda pada masa itu. Diuruskan oleh Dr. Karl Bloom adalah warga Belanda. Sejak awal ia diasaskan, hospital ini hanya menampung pesakit yang kritikal untuk beroperasi.

C:\Users\Nazreen\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\2A1C5E2F.tmp

Selepas perang revolusiniari di Indonesia, pada 1949 Hospital Mardi Waluyo telah diambil alih oleh Indonesia dan dikendalikan oleh Dr. Tedjo dan Dr. Trident. Pada tahun 1958 terdapat wabak tuberkulosis di Blitar dan kerana itu hospital Mardi Waluyo menubuhkan bahagian baru yang berkaitan dengan rawatan penyakit berkenaan.

Image result for kisah angker Hospital Mardi Waluyo di Blitar

Ramai pesakit mendakwa melihat penampankan yang kerap di Hospital Mardi Waluyo. Gambaran sebuah bangunan lama yang dimiliki oleh sebuah hospital berkenaan merupakan lokasi yang mana pesakit sentiasa mengalami kejadian aneh di sana.

Di samping banyak penampakan yang sering dilihat, sesetengah pesakit juga sering merasa disusuli atau dipantau semasa berada di hospital Mardi Waluyo. Sehingga cerita yang paling terkenal adalah tentang seorang wanita hamil yang melahirkan di bilik mayat. 

Image result for kisah angker Hospital Mardi Waluyo di Blitar

ah itu, isteri yang sedang hamil merasakan kontraksil. Suami kemudian segera membawa isterinya ke hospital. Memandangkan kejadian berkenaan berlaku pada tengah malam, suami hanya memikirkan Hospital Mardi Waluyo yang paling terdekat dengannya.

Apabila tiba di hospital Mardi Waluyo, isterinya segera dibawa ke bilik kecemasan. Si Suami pula di bawa pulang ke rumah terlebih dahulu, membawa persiapan untuk bermalam di hospital.

Image result for kisah angker Hospital Mardi Waluyo di Blitar

Tetapi apabila suami tiba di hospital kembali pada masa itu sekitar subuh. Suami terkejut melihat hospital Mardi Waluyo yang kosong. Tiada kenderaan, tiada orang yang lewat. Sejak pertama kali dia datang, suami telah merasakan aneh dan pelik. Alasannya adalah bahawa semua orang yang disapa tak membals kembali sapaanya malah mereka hanya diam sahaja.

Tiba-tiba, suami segera bergegas ke bilik di mana isterinya berada. Dan suami mendapati isterinya menangis sambil menahan bayi mereka di dalam bilik dengan papan tanda bilik mayat.

Kisah menakutkan telah menjadi legenda di bandar Kota Blitar, dan sinonim dengan hospital Mardi Waluyo yang mempunyai pelbagai cerita menakutkan. Kisahnya bangunan lama ini menjadi tempat paling seram di Indonesia di sehingga kini.  Uihhh lepas ni kalau tengah malam ke kecemasan kene perhati betul-betul lah. Seramnya lah..

Raja Lepak

Read Previous

Makanan khas Brunei yang mesti kena try

Read Next

Pelik! Burger dengan bun kek coklat

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *