Pelik! Burger dengan bun kek coklat

Makin lama makin banyak pulak makanan yang pelik-pelik muncul kat muka bumi ni. Ye lah manakan tidak kita dulu pecahlkan savoury dan sweet sekarang dah ada menu yang gabungkan kedua-duanya. Dah tu jadi trend makanan. 

Itulahkan orang kata revolusi, min akui yang gabungan kulinari ni memang ada kalanya menjadi namun kali ini ada satu menu gabungan sweet dan savoury yang bagi min macam tak masuk akal. Lebih-lebih lagi melibatkan burger yang mana kesukaan ramai orang. Ini kisah di Australia, tentang restoran yang launch satu menu unik dan pada masa sama buat min terfikir macam mana pulak rasanya.

Sebagai trend baru, restoran ala Amerika ini di Australia mencipta burger dengan ciptaan unik. Gunakan kek coklat lamington sebagai pengganti kepada roti bun untuk elemen karbohidrat dalam burger.

Trend makanan akan sentiasa berubah setiap hari. Trend makanan ini boleh diwujudkan dengan membuat makanan sedia ada dengan penambahan unik dan menarik. Seperti trend burger baru-baru ini.

Image result for Chuck Wagon 175 australia

Burger dikenali sebagai makanan dalam bentuk sayuran, patty, keju, sos yang kemudian diapit dengan dua roti yang dipanggil roti bun. Walau bagaimanapun, restoran berkonsepkan Amerika di Australia mempunyai ciptaan unik di menu burgernya.

Restorannya adalah Chuck Wagon 175, terletak di Adelaide Utara, Australia. Pada menu burger terbaru mereka, mereka membuat burger lamington yang menggabungkan rasa yang tidak biasa, yang merupakan ciptaan yang sweet and savoury dalam satu gigitan.

Image result for Chuck Wagon 175 australia

Burger yang unik dilengkapi dengan daging lembu patty, bacon, keju, sos dan diapit dengan lamington. Lamington adalah kek butter atau kek span yang lapisan luarnya disalut dengan sos coklat dan ditaburi dengan kelapa kering. Lamington juga pastri popular dari Australia.

Restoran Chuck Wagon 175 melancarkan ciptaan burger yang unik dalam peringatan Hari Australia pada 26 Januari. Menu burger boleh dipesan oleh pengunjung bermula pada 26 Januari, 2020 untuk tempoh satu minggu.

“Burger boleh didapati pada Hari Australia yang akan datang dan kami akan melancarkan satu yang istimewa! Penyapu ganda, bacon berganda, keju ganda di antara dua kembung lamington Australia,” kata pemilik Chuck Wagon 175.

Pengumuman itu dibuat oleh Chuck Wagon 175 menerusi laman rasmi Instagramnya. Ciptaan unik pada burger dijangka menjadi trend makanan baru. Khususnya melalui media sosial banyak orang netizens yang menunjukkan minat dalam burger lamington.

Unik! Burger Ini Pakai Kue Cokelat Lamington Sebagai Roti Bunnya

“Idea bagus dan kelihatan bagus,” kata Natasha dalam komen di media sosial.

Walau bagaimanapun, selain itu terdapat juga komen yang bertentangan dengan kewujudan ciptaan burger yang unik ini. Mereka berfikir gabungan rasa sweet and savoury dalam satu gigitan adalah perkara yang menjijikkan dan pelik.

“Siapa yang akan memikirkan perkara-perkara ini, tidak akan pernah berlaku untuk menggabungkan perkara ini,” kata seorang netizen.

Raja Lepak

Read Previous

Siri Hospital Berhantu – Hospital di Kota Blitar Dikenali sebagai Sangat Mengerikan!

Read Next

Australia cabar rekod burger McD tertua di Island

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *