Siri Hospital Berhantu- Hospital Dharma Medika, Tulungagung

Hospital memang kaya dengan pelbagai kisah seram dan mengerikan, sememangnya kalau siapa yang pernah tinggal di hospital terutama hospital lama pasti akan rasa mengerikan bila-bila tinggal sorang-sorang kan. 

Min nak sambung lah kisah seram seterusnya yang berkait dengan sebuah hospital di Indonesia. Sememangnya Indonesia ni bnyak kisah seram hospital. Apa-apa pun jom baca dulu kisah seram ni yang khabarnya merupakan kisah yang benar-benar berlaku pada seorang pesakit di sana.

Image result for rumah sakit Dharma Medika, Tulungagung

Kisah seram kali ini merupakan kisah benar yang diperoleh menerusi portal Line Today tentang sebuah hospital di Tulungagung, Hospital Dharma Medika. Pada masa itu, seorang wanita berusia 55 tahun bernama Aminah yang menghidap penyakit hati sedang dirawat di hospital itu 

Doktor telah mendiagnosis bahawa hayat Aminah tidak akan lama dan meminta keluarga supaya dapat membiarkannya pergi. Kerana mata dan kuku berwarna kuning. Lebih-lebih lagi, Aminah dikira terlambat dibawa ke hospital.

Walaupun begitu, keluarga itu terus mencuba dan berharap Aminah akan kembali ke kesihatan sehingga dia memesan bilik kelas VIP supaya Aminah mendapat rawatan intensif dan maksimum.

Image result for rumah sakit Dharma Medika, Tulungagung

Semasa di hospital, Aminah telah diperiksa oleh doktor dan jururawat. Bermula dari pagi, petang, petang, hingga malam. Pada waktu biasa, doktor akan disertai oleh seorang jururawat ketika dia akan memeriksa Aminah.

Walau bagaimanapun, pada suatu ketika terdapat pemeriksaan yang dijalankan pada jam 2 pagi. Aminah diperiksa oleh seorang jururawat yang sudah tua, usia yang sama dengan Aminah.

Setiap hari, pasukan doktor juga sentiasa memberi nasihat kepada keluarga untuk segera meredhakan kondisi Aminah mengingati keadaan Aminah yang semakin parah.

Image result for rumah sakit Dharma Medika, Tulungagung horror

Walau bagaimanapun, pada hari ketujuh, pasukan doktor terkejut melihat keadaan Aminah kelihatan sangat sesuai. Dari hasil peperiksaan, diketahui bahawa keadaan Aminah semakin baik. Ini jelas berbeza berbanding dengan keputusan peperiksaan pada enam hari sebelumnya.

Aminah juga meminta untuk berjumpa doktor dan jururawat yang bertugas untuk memeriksanya pada selama 7 malam dan juga kepada jururawat yang memeriksanya pada setiap jam 2 pagi. Aminah ingin mengucapkan terima kasih kepada beliau.

Image result for rumah sakit Dharma Medika, Tulungagung horror

Mendengar kata-kata ini, doktor dan jururawat sangat terkejut. Sebabnya, mengikut jadual hospital, tiada peperiksaan dijalankan pada jam 2 pagi kerana maksimum tidak lebih daripada tengah malam. Selain itu tiada jururawat di hospital yang berumur 55 tahun.

Semua doktor dan jururawat di hospital adalah agak muda. Seketika suasana tenang dan terasa kerana pada waktu itu jam 7 malam.

Terutamanya apabila Aminah berkata bahawa jururawat lama selalu datang dari selatan. Malah, selatan bukanlah bilik jururawat, tetapi bilik mayat!

Image result for kamar mayat\

Itulah dia dua kisah seram yang datang dari hospital-hospital di Indonesia dan masih ada hospital-hospital lain. Min akan cuba research lagi story-story seram yang menarik untuk anda pembaca setia JBKTK. Pada masa sama kalau korang ada story menarik yang seram nak kongsi boleh komen kat sini atau sosial media mana tahu boleh kita post dan kongsi bersama-sama.

Raja Lepak

Read Previous

Kisah seram Rumah Sakit (Hospital) Dokter Cipto Mangunkusumo (RSCM) – Jakarta

Read Next

Makanan khas Brunei yang mesti kena try

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *