Kisah seram Rumah Sakit (Hospital) Dokter Cipto Mangunkusumo (RSCM) – Jakarta

Korang tahu kan Hospital adalah lokasi yang ramai pernah mengalami peristiwa seram. Nak-nak kalau hospital tu hospital lama. Ha JBKTK kali ini nak kongsikan satu siri kisah seram dari hospital so korang boleh relate sendiri mana tahu kalau ada pengalaman yang sama.

Cerita seram yang pertama datang dari RSCM di Jakarta Pusat. Hospital itu sendiri pertama kali dirasmikan dan dibuka pada tahun 1919. Pengalaman seram di hospital ini dirasai sendiri oleh seorang pelajar bernama Romli.

Suatu malam, dia berjalan pulang ke rumahnya. Tetapi di tengah-tengah perjalanan, dia melihat sekumpulan orang berkumpul di tepi jalan. Dia kemudian menghampiri kumpulan tersebut.

Ternyata orang-orang di sana berkumpul kerana mereka membantu mangsa kemalangan. Romli kemudian menyedari bahawa mangsa adalah kawan sekolahnya. Dengan tergesa-gesa, dia membantu kawannya dan membawanya ke hospital terdekat dengan bantuan penduduk setempat.

Kebetulan hospital terdekat ke tempat kejadian pada masa itu adalah RSCM. Romli membawa kawannya untuk pergi ke hospital.

Image result for rumah sakit dokter cipto mangunkusumo angker

Tiba di hospital, kawan Romli itu segera menerima rawatan rapi. Romli juga cuba menghubungi rakan-rakan ibu bapanya. Tetapi ternyata kedua orang tua kawannya berada di luar bandar dan hanya dapat tiba di hospital pada keesokan harinya.

Romli diminta ibu bapa kawannya itu untuk menjaga rakannya sehingga esok pagi. Setelah berkata ya, Romli kemudian meminta izin dari orang tuanya untuk menemani kawannya yang sedang dirawat di RSCM. Selepas itu, dia pergi ke bilik di mana rakannya mendapat rawatan.

Related image

Masa telah ditunjukkan pada pukul 11.30. Suasana hospital sangat tenang. Romli, yang telah cuba tidur, telah bangun kerana dia masih terkejut dengan apa yang berlaku kepada rakannya. Akhirnya dia memutuskan untuk membeli segelas kopi untuk menghapuskan kebosanan ekoran tidak boleh tidur.

Dia kemudian bertanya lokasi kantin kepada seorang jururawat yang kebetulan ditemui di salah satu dewan RSCM. Bagaimanapun, bukannya mendapat petunjuk, Romli keliru kerana penjelasan jururawatnya agak tidak jelas. Akhirnya dia memutuskan untuk menggunakan naluri beliau untuk mendapatkan segelas kopi.

Image result for rumah sakit dokter cipto mangunkusumo angker

Sekarang, ketika dia berjalan di lorong gelap, dia mencium bau dadah yang sangat kuat. Selepas beberapa minit, dia mendengar bunyi aneh seperti seseorang yang berbisik. Suara itu datang dari dewan di hadapannya. Dari rasa ingin tahu, dia mendekati sumber bunyi.

Anehnya, apabila Romli masuk ke wad di mana sumber bunyi itu datang, bunyi aneh itu hilang. Romli juga memandang sekelilingnya yang kelihatan sangat kemas.

Kemudian, pandangan Romli diarahkan ke meja yang terletak di sudut bilik. Pada masa itu wad berada dalam keadaan cahaya yang sangat rendah sehingga dia terpaksa mengecilkan mata sedikit untuk mendapatkan penglihatan yang fokus.

Image result for rumah sakit dokter cipto mangunkusumo angker

Selepas cuba melihat dengan jelas, dia kemudian terkejut melihat kepala wanita berambut panjang berbaring di atas meja. Mengejutkan, muka wanita seolah-olah tersenyum dengan memandang tajam di Romli sambil tertawa. Tiba-tiba Romli terkejut dan lemah dengan apa yang baru saja dilihatnya. Dia bergegas keluar bilik dengan tergesa-gesa.

Image result for rumah sakit dokter cipto mangunkusumo HANTU

Walau bagaimanapun, hanya tiba di hadapan wad, dia jatuh kerana dia tersandung sesuatu. Selepas mengetahui apa yang membuatnya tersandung, ternyata dia semakin ketakutan kerana apa yang membuatnya tersandung adalah badan seorang lelaki yang tidak mempunyai kaki dan lengan.

Lelaki itu memandang Romli dengan ungkapan kosong tanpa ekspresi. Romli segera bangkit dan bergegas keluar dari wad sehingga dia akhirnya jatuh ke dalam sebuah pengawal keselamatan yang bertugas malam itu.

Image result for rumah sakit dokter cipto mangunkusumo HANTU

Pengawal keselamatan terkejut melihat keadaan Romli dengan wajah yang sangat pucat ketika menggigil ketakutan. Romli kemudian dibawa oleh pengawal keselamatan ke pejabatnya untuk ditenangkan.

Setelah diberi minum, Romli menceritakan kejadian yang baru dia alami. Mendengar cerita dari Romli, pengawal keselamatan bersetuju dan menjelaskan bahawa bilik itu adalah bekas bilik bedah dan tidak digunakan untuk masa yang lama.

Pengawal keselamatan juga memberitahu bahawa di tempat itu sangat dihantui dan sering membawa kepada kemunculan hantu dalam bentuk kepingan tubuh manusia.

Romli yang masih takut kemudian diminta dihantar ke bilik ICU di mana rakannya dirawat. Tiba di bilik ICU, Romli tidak pernah meninggalkan bilik sehingga pagi sebelum ini kerana dia sangat takut.

Ha gais macam mana? Ada banyak lagi kisah seram yang min akan kongsikan jadi nantikan siri yang akan datang yer.

Raja Lepak

Read Previous

Kulinari Phuket Yang Awesome

Read Next

Siri Hospital Berhantu- Hospital Dharma Medika, Tulungagung

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *