Citarasa Tahun Baru Starbucks

Bagi mereka yang meminati produk Starbucks sudah pasti akan sentiasa menantikan apa yang terbaharu daripada rangkaian jenama besar kopi dan teh premium itu. Jadinya ada khabar yang sampai ke telinga Raja Lepak yang Starbucks memperkenalkan minuman baharu sempena dekad baru ini.

Starbucks membawa penemuan baru yang menarik untuk memenuhi keinginan penggemar teh dengan memperkenalkan Starbucks® Pure Matcha baru ke menu minuman mereka. Dihasilkan dari premium micro-ground matcha yang diperoleh daripada daun teh hijau tuaian pertama yang ditanam di Jepun, Pure Matcha adalah sejenis bahan aromatik yang memberikan after taste manis yang halus, notasi hijau segar dan rasa selembut sutera dalam setiap tegukan.

Diilhami dari budaya teh Jepun, persembahan musim sejuk Starbucks terkini memberi penekanan pada penyediaan bahan-bahan dan keseimbangan rasa untuk menghasilkan secangkir kebaikan teh hijau tulen. Gabungan semua bahan-bahan gred premium Starbucks pasti akan memenuhi selera dan keinginan semua peminum kopi dan teh musim ini.

A picture containing cup, table, sitting, indoor

Description automatically generated



Baru! Starbucks® Sesame Black Pure Matcha Latte dengan Taro Foam
Sesame Black Sesame Pure Matcha Latte dengan Taro Foam adalah minuman yang menyeronokkan, memanjakan dan berwarna-warni. Minuman musim sejuk ini digabungkan dalam Pure Matcha Starbucks dengan sos bijan hitam baldu, dihiasi dengan lapisan berbuih buih taro ungu yang berbuih, menjadikan ia sebagai gabungan yang sempurna dengan profil perisa tersendiri – unik, bersahaja dan kaya perisa. Disediakan dalam bentuk panas dan sejuk, Black Sesame Pure Matcha Latte dengan Taro Foam pastinya minuman yang unik untuk di cuba Tahun Baru ini.

A cup of coffee

Description automatically generated



Baru! Starbucks® Okinawa Brown Sugar Latte
Bakal menjadi kegemaran terbaharu di Starbucks, Okinawa Brown Sugar Latte adalah tambahan yang menarik dan ideal untuk musim sejuk. Kemanisan daripada gula merah Okinawa mengangkat lagi rasa autentik espresso Starbucks, dihiasi dengan buih susu yang sejuk dan taburan gula coklat. Gula perang Okinawa adalah ramuan premium yang terkenal dengan perisa yang mendalam dan kompleks yang memberikan kepelbagaian gabungan itu untuk dinikmati sebagai panas, atau sejuk.

A picture containing food, cup, sitting, indoor

Description automatically generated



Baru! Starbucks® Caramel Pure Matcha Chocolate Chip Frappuccino®
Diilhamkan daripada trend terkini iaitu pencuci mulut ais dari Jepun, Starbucks membawaka gabungan coklat dan karamel dalam Caramel Pure Matcha Chocolate Chip Frappuccino®. Frappuccino ini adalah serbuk teh hijau tanpa gula yang dicampur dengan susu, cip coklat java yang dihiasi dengan krim cambuk dan gerimis saus karamel yang merosakkan, mencipta minuman yang menyegarkan dan ideal. Boleh didapati sebagai minuman panas atau sejuk, Caramel Pure Matcha Chocolate Chip Frappuccino® adalah pilihan yang tepat untuk menghilangkan dahaga.

A cup of coffee on a table

Description automatically generated



Sebagai tambahan kepada minumannya, Starbucks juga menghangatkan musim sejuk ini dengan Biji Kopi musim sejuk yang terkini, yang dihasilkan di rantau Atitlan gunung berapi di Amerika Latin, Starbucks® Guatemala Atitlan mempunyai keasidan citrus yang menyerlah, dengan selingan rasa coklat dan notasi karamel – letupan rasa yang lazat dengan setiap tegukan. The Starbucks® Guatemala Atitlan menghasilkan secawan kopi sempurna dengan aroma memikat dan elegan bunga oren yang dihidupkan dengan notasi rasa karamel manis dan coklat susu. Sempurna untuk menjangkakan musim bunga dan musim perayaan Tahun Baru Cina.

Musim perayaan ini Starbucks juga akan membuatkan anda lebih hangat untuk musim sejuk dengan tawaran makanan terbaru mereka yang termasuk Starbucks Pasta Tuna Pasta yang pedas dan berkrim dan Starbucks Apple Multiseed Bread yang sihat. Di samping sambutan Tahun Baharu Lunar, Starbucks juga akan memperkenalkan salah satu jenis Makanan Tahun Baru Lunar yang termasuk Starbucks® Orange Muffin dengan Cranberry & Cream, Starbucks® Classic Walnut Cookies dan Starbucks Golden Treasure Cupcake. 

Raja Lepak

Read Previous

Port lepak makan hipster di Terengganu

Read Next

Dappp errr… Selero abe ni cicoh budu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *