Percaya Ada Ilmu Gandakan Duit, Ramai Orang Malas Tertipu Dengan ‘Drama’ Dukun Fake Ini

Korang percaya tak kalau seseorang tu beritahu yang beliau ada ilmu untuk menggandakan wang? Biasanya helah-helah sebegini hanya menjadi kepada orang-orang yang malas berusaha dan sentiasa menyimpan impian untuk kaya tanpa perlu berusaha.

Indonesia baru-baru digemparkan dengan berita tentang Mbah Slamet, seorang dukun yang dicekup melakukan jenayah ke atas 12 pelanggannya, termasuklah rakyat Malaysia. 

Tanpa diketahui pelanggannya, Mbah Slamet rupanya mempunyai rancangan lain di mana pada hari duit gandaan dituntut, beliau akan memberikan sejenis air ramuan untuk diminum pelanggan. Hasil siasatan mendapati minuman tersebut sebenarnya mengandungi potasium dan ubat penenang.

Kesannya, apabila diminum pelanggan akan mula terasa sesak nafas dan tidak sedarkan diri. 

Dipercayai melakukan jenayah tersebut sejak 2020, dukun ini seakan tidak merasa bersalah dengan jenayah yang dilakukan malah sempat mendoakan semoga kesemua roh 12 orang mangsanya disemadi dengan tenang dan menemui jalan yang benar.

Disebabkan terlalu lama, ada yang hanya tonggal rangka. Malah beliau sendiri pun tidak mampu mengingati status orang yang menjadi mangsanya. 

TikTok: @sripoku.com

Raja Lepak

Read Previous

Protected: Perihal 5 tabiat

Read Next

Berani ‘Lawan’ Hukum Majikan, Ramai Anak Muda Sedia Bekerja Dengan KhairulAming

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *