Kisah sebenar patung puaka Annabelle

Abang Bob percaya ramai antara korang yang pernah tengok movie Annabelle kan. Kisah yang diangkat menerusi kisah benar itu ternyata meninggalkan kesan kepada penonton yang melihat figure patung Annabelle itu memang menyeramkan.

Bob nak tanya korang tahu tak sebenarnya kisah sebenar Annabelle ni? Kalau korang tak tahu maeh sini Abang Bob  sharekan dengan korang semua.

Annabelle awalnya adalah anak patung comel dan menarik i juga merupakan salah satu  anak patung yang berhantu dan menyeramkan

Image result for annabelle

Ia bermula pada 1970 di mana seorang ibu membeli sebuah anak patung yang cantik berbentuk seperti seorang gadis untuk anaknya sebagai hadiah hari lahirnya. 

Pada masa itu Donna sedang bersiap untuk tamat pengajiannya sekolah bidan. Donna, yang tinggal bersama Angie di sebuah pangsapuri kecil, menyukainya kerana boneka itu comel, dia meletakkan anak patung di dekat katilnya sebagai paparan. 

Image result for annabelle

Selepas beberapa hari, Donna dan Angie mula menyedari itu anak patung bergerak ketika mereka tidak berada di dalam apartmen. Apabila mereka tiba di Apartment, mereka sudah mendapati anak patung itu sudah berada di dalam bilik berbeza dari tempat asal.

Bukan sahaja suka bergerak, anak patung itu juga sering meninggalkan mesej dengan kertas. Mesej yang meminta bantuan dan kelihatan seperti tulisan anak. Suatu ketika, Donna menemui sesuatu mengerikan. 

Image result for annabelle

Donna mendapati terdapat darah pada tangan dan payudara anak patung itu. Akibatnya insiden itu akhirnya Donna dan Angie mula menghubungi psikik dan berunding mengenai anak patung ini dan ternyata bahawa anak patung itu telah dimiliki oleh semangat seorang gadis berumur tujuh tahun bernama Annabelle Higgins yang mati di pangsapuri Donna dan Angie. Semangat anak patung Annabelle ini memberitahu paranomal yang dipanggil Donna bahawa dia sangat gembira untuk hidup dengan Donna dan Angie dan mahu dicintai oleh mereka berdua.

Image result for annabelle

Disentuh oleh apa yang dikatakan oleh semangat Annabelle, akhirnya Donna membolehkan semangat untuk kekal dalam anak patung dan tinggal Bersama dengan kedua-duanya. Kemudian selepas itu, anak patung Annabelle mula mencederakan orang orang. 

Seperti salah satu kawan Donna dan Angie, Lou, yang curiga dari awal merasakan sesuatu yang salah dengan anak patung itu, telah berulang kali diberitahu Donna membuang anak patung tetapi Donna tidak mendengarnya.

Image result for annabelle

Kemudian suatu hari, Lou mempunyai impian yang buruk. Tiba-tiba anak patung Annabelle mendekati dia dan mencekiknya sehingga dia mati. Kemudian Lou datang untuk melawat Apartmen Donna dan Angie, tetapi dia merasakan sesuatu yang pelik kerana atmosfera senyap tenang dan luar biasa. 

Lou curiga dengan penyusup atau sesuatu kemudian mula masuk dan menuju ke bilik-bilik Donna dan Angie. Tetapi tiada siapa di sana hanya ada anak patung Annabelle. 

Tiba-tiba, dia berasa seperti seseorang berdiri di belakangnya tetapi ketika dia melihat tidak ada seorang pun dan dalam perjalanannya mengejutkan Lou mula merasakan kesakitan di dadanya dan baju yang sudah dipakai tertutup darah. 

Image result for annabelle

Tetapi semuanya segera hilang dan tiada kesan. Selepas apa yang berlaku kepada Lou, Donna kemudian menghubungi paderi untuk menyiasat apa yang sebenarnya berlaku. Dan paderi menghubungi Ed dan Lorraine Warren.

Selepas Donna memberitahu semuanya, akhirnya Warren tunjukkan kesimpulan bahawa semangat yang dimiliki anak patung itu bukan semangat kanak-kanak wanita tetapi iblis. Kemudian Donna menyerahkan boneka Annabelle kepada pasangan imam agar setan jahat dapat dihapuskan. Tapi ternyata usaha itu gagal. Akhirnya mereka memutuskan untuk meletakkan Annabelle di muzium. Anak patung Annabelle diletakkan di dalam kotak khas dan di sekelilingnya dimasukkan ke dalam air suci.

Image result for annabelle

Jadinya, kisah yang dipaparkan dalam filem tu kiranya hampir sama dengan kisah sebenar namun patungnya sahaja yang telah diubah supaya dilihat lebih menyeramkan. Jadinya korang berani tak nak simpan patung macam Annabelle kat rumah korang?

Raja Lepak

Read Previous

Tiket Final EURO 2020 percuma buat rakyat Malaysia

Read Next

Malang Tidak Berbau. 11 Selfie terakhir sebelum temui ajal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *