Giler kreatif, pendedahan cara songlap makanan dalam pawagam

Menonton filem di pawagam telah menjadi aktiviti biasa pada hujung minggu untuk sesetengah orang. Ia juga merupakan aktiviti pilihan untuk dating atau meluangkan masa Bersama keluarga. Pastinya kalau di pawagam makanan snek wajib adalah popcorn dan minuman soda. Tengok wayang semestinya tak lengkap jika tidak ada apa-apa yang dapat dikunyah semasa filem dimainkan.

Image result for hide food in cinema"

Tetapi tidak ramai dari kita merasakan makanan yang ditawarkan di pawagam agak mahal. Pastinya yang merasakan makanan kat pawagam tu mahal mesti akan seludup makanan sendiri kan. Tipu lah kalau tak pernah buat. Paling busuk pun seludup air tin. 

Terdapat banyak orang menyeludup makanan dan minuman ke pawagam. Setiap orang juga mempunyai helah mereka sendiri. Oleh itu, tipuan penyeludupan makanan dan minuman ke pawagam adalah berbeza-beza. Min ada kumpulkan kat sini beberapa trick seludup makanan dari netizen di sosial media yang agak bijak juga lah.

1. Kotak Kasut

Image result for Christian Job Ramos"

Lelaki dari Filipina, Christian Job Ramos berkongsi helahnya untuk dapat membawa makanan ke pawagam dengan selamat di laman Facebooknya. Pada masa itu, dia berhasrat menonton filem yang dikenali sebagai Avengers, Infinity War, tetapi membeli makanan di pawagam terkenal agak mahal menjadikannya ingin membawa makanan dari luar.

Christian juga meletakkan semua makanan ringan dan minumannya ke dalam kotak kasut jenama terkenal. Jangan lupa, kotak itu dibalut plastik dari jenama yang sama seperti dia baru saja membeli kasut baru.

Tiada pegawai pawagam yang curiga dengan kotak kasutnya itu. Dalam postingnya, dia juga mendedahkan bahawa harga makanan di pawagam itu tiga kali lebih tinggi berbanding harga asal.

2. Pura-pura hamil

Image result for hide food in cinema"
Kredit: Daily Mail

Tara Holden berkongsi helahnya di laman Twitter dan berjaya memikat hati pengguna internet. Caranya untuk menyeludup makanan ke panggung wayang yang dilakukannya adalah meletakkannya di dalam perut seolah-olah dia seorang yang hamil. Bagaimana caranya? Dia memasukkan makanan ke dalam mangkuk dan menekapnya di perut.

Mangkuk dipenuhi dengan makanan ringan, kemudian dimasukkan ke dalam baju di perut sehingga kelihatan seperti seorang wanita hamil. Tara, yang berjaya dalam helahnya, dia mengakui bahawa makanan di pawagam sangat mahal.

3. Menyeludup tembikai

Image result for Priscilla, Alyssa, Angie dan Amador"

Ia bukan makanan atau makanan ringan yang biasanya dibawa diseludup ke pawagam, tetapi tembikai. Priscilla, Alyssa, Angie dan Amador dari California melalui Twitter berkongsi pengalaman mereka menyeludup tembikai ke dalam pawagam dengan menyembunyikannya dalam perut seperti seorang wanita hamil.

Pertama, tembikai dibahagi dua, kemudian dilapisi dengan bungkus plastik. Kemudian disembunyikan di dalam perut dengan melekatkannya menggunakan pita. Mereka berjaya melepasi pegawai dan dapat menikmati tembikai menggunakan sudu semasa filem itu sedang dimainkan.

4. Stroller

Image result for cinerma food baby stroller"

Pasangan kekasih ini menyeludup makanan ringan dan soda ke dalam pawagam. Tetapi mereka mempunyai cara sendiri untuk menggunakan stroller. Makanan dan minuman dimasukkan ke dalam stroller dan memasuki pawagam seolah-olah ibu bapa membawa bayi.

Trik penyeludupan makanan ini dikongsi oleh akaun Twitter bernama @Bpolorl dan menerima pelbagai respons dari netizens.

5. Menyembunyikan burger di dada

Image result for Kang Wahab"

Akaun Facebook bernama Kang Wahab berkongsi tip penyeludupan makanan ke dalam pawagam. Di dalam postingnya, dia memberitahu bahawa seorang wanita bertekad untuk menyeludupkan dua burger ke panggung wayang dengan meletakkannya tepat di dada. Jadi itu membuat wanita kelihatan mempunyai payudara besar. Sudah tentu, tidak ada pegawai pawagam yang menyangka ia adalah burger.

Ini namanya hendak seribu daya. Macam-macam idea ada nak seludup makanan dalam pawagam. Korang pulak macam mana akal korang kalau nak seludup makanan dalam pawagam? Cuba share min nak tengok pulak kebijaksanaan korang.

Raja Lepak

Read Previous

Kentut tengah live, serius malu tahap dewa

Read Next

10 negara paling bahaya untuk wanita

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *