Ajaib sembuh corona dengan minum air 25 liter

Semua orang masih berjaga-jaga dan mengambil langkah prihatin untuk mengelakkan daripada dijangkiti wabak corona virus. Malah, sehingga kini ia masih menjadi “highlight” utama di berita dan perbincangan warganet di media sosial.

Bagi kebanyakan daripada kita yang telah mendengar berita mengenai corona virus Wuhan, salah satu aspek paling kritikal dari keseluruhan krisis kini ialah mencari ubat atau vaksin yang mungkin menghentikan penyebaran virus atau lebih teruk, meragut lebih banyak kehidupan.

Image result for CORONA PATIENT

Walaupun kedua-dua ini sedang dibangunkan pada kadar yang sangat pesat dalam kalangan para penyelidik di seluruh dunia, kes-kes orang yang pulih daripada corona virus Wuhan juga telah dilaporkan, walaupun jumlah kematian telah meningkat.

Dalam kebimbangan orang ramai tentang corona virus, ada satu berita yang mengejutkan tentang keajaiban yang berlaku ke atas salah seorang pesakit yang dijangkiti virus maut berkenaan.

Image result for CORONA PATIENT

Satu pencapaian yang luar biasa dilaporkan oleh China Press, di mana seorang pesakit berusia 49 tahun yang telah didiagnosis dengan virus corona Wuhan, telah sembuh sepenuhnya dari keadaan yang melemahkan!

Pesakit yang menjadi bualan hangat warganet itu hanya dikenali sebagai Chen, terlibat dalam perdagangan ayam dan mengembara di Wuhan pada Oktober 2019. Walau bagaimanapun, dia hanya mula dijangkiti gejala virus korona Wuhan pada 2 Januari 2020, ketika dia kembali ke provinsi asalnya. Jiangxi.

Pada mulanya dia batuk kuat sebelum beralih kepada demam panas.

Selepas pemeriksaan perubatan, didapati Chen mempunyai jangkitan yang teruk di dadanya dan mengalami kesesakan di dadanya, serta gejala lain yang berkaitan dengan korona virus Wuhan. Pemeriksaan seterusnya mengesahkan perkara ini, dan dia dikuarantin pada 21 Januari 2020.

Penderitaan dari demam yang tidak tertahankan selama enam hari dan enam malam, Encik Chen berkata bahawa dia harus minum 25 liter air setiap hari untuk melegakan rasa tekak kering yang disebabkan oleh virus!

Image result for DRINK WATER

Tetapi secara ajaib pada 26 Januari, 2020, doktor yang memeriksa keadaan Chen mendapati bahawa dia tidak lagi positif untuk virus corona Wuhan, dan selamat untuk dilepaskan daripada kuarantin! Dia berterima kasih kepada pegawai perubatan yang menjaga dia dengan baik, dia merasa sangat gembira:

Image result for CORONA VIRUS CHINA

“Saya sembuh! Saya sembuh!” Apabila dia keluar dari hospital, dia merasa sihat!

Sebelum dia pergi, dia juga memberi hadiah sejambak bunga kepada kakitangan perubatan yang telah merawatnya semasa kuarantin, sebagai satu bentuk terima kasih.

Image result for CORONA VIRUS CHINA

Walaupun bukan air yang menyembuhkan penyakitnya, minum begitu banyak untuk menghentikan gejala dahaga virus Wuhan menunjukkan betapa teruknya virus itu boleh menjejaskan tubuh anda.

Jadi korang seharusnya kita perlu prihatin dengan keadaan kesihatan kita terutama dalam tempoh sekarang yang sangat mengejutkan dengan kewujudan pelbagai jenis penyakit. 

Raja Lepak

Read Previous

Seram mumia 3,000 tahun keluarkan suara

Read Next

Kenduri Apam Tradisi Orang Aceh

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *