Belum mati lagi batu nisan dah terpacak

Kalau tiba-tiba tiada siapa yang menghubungi anda selama beberapa bulan, tambahan bila balik ke kampung orang semua terkejut dan lari. Apa yang korang akan fikir? Tambahan pula bila korang ke kubur nampak pula batu nisan dengan nama penuh korang??

Haaa mesti korang akan terkejut beruk kan tambahan bila masa korang mati kan sedangkan ni sedang elok bernafas atas bumi. Haaa jarang sekali perkara macam ni nak berlaku tapi pernah terjadi yer di Amerika Syarikat.

Seorang lelaki terkejut apabila menemui sebuah batu nisan dengan nama sendiri di pengebumian, walaupun dia masih hidup.

Image result for Alan Hattel

Alan Hattel berkata dia bingung dengan hakikat bahawa sejak kebelakangan ini tidak ada yang menegurnya atau menghubunginya dalam masa tiga atau empat bulan, dan dia tidak tahu mengapa.

Sekarang dia baru mengerti bahawa orang berfikir dia sudah mati – dan kini dia mahu mereka tahu kebenarannya.

Berdasarkan laporan Metro.uk, dia menyalahkan bekas isterinya kerana meletakkan batu nisan di sana, walaupun mengetahui ia masih tidak pasti.

Alan, 75, adalah pengimpal dan pensyarah dari Forfar, Tayside, berkata: “Telefon bimbit saya tidak berdering selama tiga atau empat bulan. Saya keliru dengan semua itu, tetapi sekarang saya tahu mengapa tidak ada yang menghubunginya.

Image result for Alan Hattel

“Saya tidak mahu dikebumikan – saya merancang untuk dikebumikan”

Dia sangat keliru mengapa batu itu ada di sana.

Dia menyatakan: ‘Saya masih hidup’, ketika dia berdiri di samping batu nisannya dan mengatakan laporan kematiannya telah dibesar-besarkan.

Encik Hattel berkata dia menyedari sesuatu yang tidak betul kerana kehidupan sosialnya telah tenang selama tiga atau empat bulan yang lalu.

Image result for Alan Hattel

Batu nisan itu didirikan di Newmonthill Cemetery di Forfar. Dia berkata ia dilakukan tanpa pengetahuannya dan segala-galanya adalah ” seperti sesuatu dari Hanya Orang Bodoh dan Kuda”.

Dia juga bercakap dengan pegawai-pegawai Majlis Angus dan merancang untuk menutup batu nisan yang tertulis namanya.

Lelaki berusia 75 tahun, yang menghabiskan 37 tahun sebagai pengimpal sebelum bersara, mendakwa bekas isterinya telah membeli sebidang tanah dan memasang batu nisan dengan tujuan agar mereka dikebumikan bersama.

Image result for Alan Hattel

Kedua-dua nama mereka muncul di batu nisan. “Saya tidak pernah berkata saya mahu dikebumikan dengan bekas isteri saya,” kata Encik Hattel, yang mempunyai dua orang anak dewasa dengan bekas isterinya.

“Kami telah berpisah selama 26 tahun dan tidak ada permusuhan tetapi saya berjuang untuk menerima segala-galanya. “Mengetahui bahawa anda mempunyai batu nisan di dalam kubur semasa anda masih hidup bukan sesuatu yang berlaku setiap hari.”

Seorang ahli keluarga di rumah Puan Hattel berkata, “Ini adalah hal  keluarga yang ditangani secara persendirian.”

Haaa guys pelik tapi benar tapi itu yang berlaku. Jadinya kalau boleh dah berpisah tu pastikan batu nisan pun asingkan juga yer.

Raja Lepak

Read Previous

10 Kematian tak disangka seluruh dunia (Siri 1)

Read Next

Penyihir gelaran buat OKU ini

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *