Ini sekali tembak boleh senak

Sesuatu perkara yang kita tidak boleh duga kalau ke tandas adalah paip airnya. Bukan kerana getahnya bocor ke atau pakai gayung dengan baldi tetapi kadar pancutan yang tidak diduga.

Ada tu yang pancut tajam sampai senak lubang jub. Itu memang keluarlah sumpah seranah tujuh keturunan. Ada satu perkongsian di twitter ni yang berkaitan tentang pancutan paip air di tandas yang min nak kongsi.

Image result for bidet gone wrong

Tandas hari ini dilengkapi dengan pelbagai teknologi. Malah, tandas awam di Jepun mempunyai butang dan bunyi pemanasan yang boleh memainkan lagu-lagu tertentu. Baru-baru ini, satu video yang diedarkan menunjukkan salah satu kecanggihan tandas dan menjadi perhatian rakyat.

Diupload oleh akaun Twitter @abdurarsyad, dia berkongsi rakaman video 16-saat tangannya yang memegang hos semburan atau almari pancuran jet yang biasanya terdapat di tempat tandas duduk.

Tetapi seterusnya, apabila hos digunakan, muncung air yang keluar kemudian diikuti dengan getaran yang cukup kuat dan juga hos semburan seperti machine gun. Getaran yang dihasilkan turut dipanggil sama dengan mesin penggerudian asfalt untuk membaiki jalan.

“Saya mahu membersihkan, bukan membetulkan jalan,” tulis pemilik akaun @abdurarsyad dalam ruangan posting yang di muat naik.

Walau bagaimanapun, paras getaran dan kekuatan sebenar boleh diselaraskan dengan menghidupkan keran yang biasanya terletak di hujung hos. Tetapi ini nampaknya tidak diketahui oleh semua orang. Malah, terdapat beberapa warganegara yang mendakwa yang mereka baru sahaja mengetahuinya.

Video, yang telah dilihat lebih daripada 1,400 paparan dan perkongsian sebanyak 55 ribu kali dengan pengguna Twitter yang lain, turut meraih pelbagai komen.

“Cuba mod bergetar dulu, tuan,” tulis akaun @foniafif.

“Itu satu perkara yang perlu dipersiapkan, tuan, jika anda terus dikalahkan oleh China kerana Natuna, menembaknya dengan itu,” komentar @akuzulfikar.

“Kenapa saya tidak boleh melihat ini,” tambah @izurei_.

“Biasanya pelepasan dapat dikurangkan dari ketukan berhenti. Terlalu tekanan tinggi juga boleh dengan cepat membuat hos dan pemasangan ke tandas mudah bocor,” jelas @ Outstandjing.

Image result for water spray twitter

“Terima kasih, selepas 19 tahun hidup di Bumi, saya akhirnya tahu fungsi sidekick untuk mengawal kuasa airnya,” kata @ hingingstars.

“Mengerikan, sebab saya tidak mahu mandi di tandas awam.” “Cuit @bvbblegloom

Makanya sebelum melakukan urusan di tanda cubalah cek tandas tu dulu takut-takut masa nak cebok dapat serangan paip air yang boleh jadi mimpi ngeri.

Raja Lepak

Read Previous

Ini Bukti Cinta Itu Buta

Read Next

3 Hantu Popular Jepun Menghantui Tandas (Siri 2)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *