Ini Bukti Cinta Itu Buta

Sesetengah orang percaya bahawa cinta sejati wujud, sementara yang lain tidak percaya cinta sejati. Cinta sejati itu sendiri adalah cinta ikhlas dari hati tanpa mengira status sosial, kekayaan, atau keadaan fizikal seseorang.

Image result for ugly and pretty couple

Untuk hari ini, mungkin namanya cinta sejati sukar dicari. Bagaimanapun, sebenarnya, terdapat beberapa pasangan di dunia yang secara rasmi menjadi pasangan hidup tanpa mengira rupa paras mahupun dipengaruhi kefahaman rakan-rakan mereka.

Tidak percaya? Inilah buktinya;

Godfrey Baguma, Lelaki Terhodoh di Uganda

Image result for Godfrey Baguma

Godfrey Baguma juga dikenali dengan nama Sebabi, yang bermaksud “yang paling hodoh dalam kalangan mereka semua”. Sebenarnya, wajah hodoh Sebabi disebabkan oleh faktor medikal yang jarang berlaku.

Melihat keadaan fizikalnya sedemikian rupa, adalah semulajadi bahawa ramai orang menganggap bahawa dia tidak akan mendapatkan pasangan. Tetapi anggapan mereka salah. Walaupun mempunyai nama julukan lelaki paling hodoh di Uganda, ternyata Godfrey telah berkahwin, bahkan dua kali!

Perkahwinan pertama Godfrey ditakdirkan tidak panjang kerana isterinya curang dengan lelaki lain. Sebabi mempunyai 6 anak dengan isteri keduanya, Kate Namanda (30) yang dia berkahwin pada tahun 2013.

Satu lagi anak adalah hasil perkahwinan pertamanya, yang berakhir beberapa tahun yang lalu.

Sebabi bertemu dengan Kate ketika dia berusia 18 tahun. Sebabi mengakui, mereka telah hidup bersama selama 4 tahun sebelum orang lain tahu tentangnya.

Dia tidak mahu orang lain melihatnya sebelum mereka mempunyai anak, kerana dia takut mereka akan memberitahu Kate supaya meninggalkannya. Walaupun demikian, Sebabi rela jika Kate mahu meninggalkannya. Cinta ditafsir dengan cara yang berbeza. Kate akhirnya memilih untuk tinggal sehingga mereka mengadakan majlis perkahwinan pada tahun 2013 lalu. Uniknya, para tetamu perlu membayar 4000 Ugandan shilling (mata wang Uganda) untuk menghadiri majlis itu dan melihat wanita yang dikahwini Sebabi.

Keistimewaan cerita Sebabi menjadikannya terkenal, bukan sahaja di Uganda, tetapi juga di seluruh dunia.

Li Zhi Ge, Lelaki Lemak Taiwan yang Mempunyai Teman Wanita Cantik

Image result for Li Zhi Ge

Penampilan fizikal mengikut sesetengah orang adalah salah satu modal utama bagi seorang lelaki untuk memikat wanita. Menurut yang biasa kita dengar, wanita mengidamkan lelaki yang mempunyai wajah tampan dan badan berotot.

Ini kadang-kadang membuat orang yang tidak mempunyai rupa fizikal yang baik, menjadi tidak kurang yakin dan sukar untuk mendapatkan pasangan. Walau bagaimanapun, perkara yang berbeza yang dialami oleh seorang lelaki bernama Li Zhi Ge.

Li Zhi Ge adalah seorang lelaki dari Taiwan dengan badan yang agak gemuk. Walau bagaimanapun, dia tetap percaya diri dan yakin malah, tidak malu dengan keadaan tubuhnya.

Walaupun berbadan gempal, Li Zhi Ge bernasib baik dalam cinta, dia sudah mempunyai teman wanita dengan muka yang sangat cantik.

Tidak diketahui bagaimana pertemuan mereka bermula sehingga akhirnya mereka dapat berkenalan, kerana Li Zhi Ge tidak menerangkan dengan jelas.

Tidak kira bagaimana mereka bertemu, Li Zhi Ge dilihat sebagai inspirasi untuk lelaki bujang berbadan besar diluar sana. Li Zhi Ge sentiasa memberi semangat supaya lelaki sepertinya yakin dengan bentuk tubuh mereka yang luar biasa.

“Bagi anda yang selalu mengadu nasib malang dan menganggap Tuhan tidak adil, maka lihatlah saya, ini dipanggil cinta sejati,” katanya. 

Foto beliau dengan teman wanita cantik dan comelnya kemudiannya tersebar di beberapa media sosial seperti Twitter dan Facebook.

Dari ulasannya, ramai yang cemburu terhadap Li Zhi Ge, tetapi ada juga yang berdoa untuk Li agar tetap kekal dengan teman wanitanya.

Rolando Porto dan rakannya adalah keturunan Jepun

Image result for Rolando Porto philipines

Rolando Porto adalah seorang lelaki dari Filipina. Sekiranya diamati, Rolando adalah seorang lelaki yang berusia pertengahan umur dan tidak mempunyai apa-apa keistimewaan.

Walau bagaimanapun, ramai netizen terkejut melihat gambarnya dengan seorang gadis cantik yang mempunyai wajah oriental.

Ia diketahui, gadis itu adalah tunang dari Rolando,. Dia merupakan seorang gadis keturunan Jepun bernama Misaki masih berusia 19 tahun sehingga foto-nya tersebar hingga viral di beberapa media sosial. Rolando sendiri boleh dikatakan tidak lagi muda, dia ketika itu berusia 49 tahun semasa gambarnya tersebar di internet.

Walaupun begitu, Rolando adalah antara lelaki bertuah, kerana dia boleh memikat gadis cantik dan muda menjadi tunangnya.

Menurut Rolando, dia bertemu dengan tunangnya 2 tahun yang lalu di restorannya, di kota Manila, Filipina. Rolando sendiri mempunyai 4 buah restoran di Manila.

Kerana Misaki adalah pelanggan restoran Rolando, Rolando sering berbual dengannya. Misaki sendiri menyukai masakan Rolando, dan dia juga suka bergurau Rolando. Keakraban mereka bukan sekadar pelanggan dan tauke kedai, Rolando juga kerap membantu Misaki dalam biaya perubatan, bahkan membayar tuisyennya. Selepas 3 bulan, Misaki akhirnya menerima Rolando sebagai teman wanitanya.

Mereka merancang untuk mempunyai anak selepas perkahwinan. Misaki berharap dapat hamil tidak lama lagi, memandangkan Rolando tidak lagi muda, dan dikhuatiri akan menjadi sukar untuk mempunyai anak. Walaupun begitu, mereka masih kelihatan bahagia.

Pan, Kemboja Manusia Dan Istri Cantiknya Seperti Barbie

Image result for Pan cambodia beautiful wife

Kebanyakan lelaki pasti ingin mempunyai pasangan yang cantik, tinggi, putih, dan fizikal yang manis.

Walaupun tidak semua orang bernasib baik diberkati dengan pasangan setara fizikal wanita idaman, perlu diingat tidak semestinya semua wanita mahu mempunyai pasangan dengan wajah kacak.

Contohnya seperti kisah lelaki ini bernama Pan dari Kemboja.

Pan adalah seorang lelaki yang tidak boleh dikatakan kacak, dan kulitnya juga hitam. Walau bagaimanapun, dari foto-foto yang beredar di media sosial, dia selalu dilihat bersama dengan seorang gadis cantik dan putih sehingga kelihatan seperti anak patung Barbie.

Rupa-rupanya, dia adalah isteri Pan. Saya tertanya-tanya apa yang telah dilakukan lelaki ini sehingga dia dapat memikat wanita cantik itu hingga ke perkahwinan.

Lelaki ini berjaya membuat ramai lelaki lain yang masih belum berkahwin iri hati dengannya. Selepas foto mereka tersebar semasa masih bercinta, kemudian muncul lagi gambar-gambar mereka yang sudah berkahwin, bahkan mempunyai anak.

Kedua-duanya anak pasangan ini adalah perempuan, mempunyai wajah yang lucu, dan mempunyai kulit yang agak gelap seperti bapanya.

Dari maklumat yang beredar, Pan, lelaki bertuah kini berfungsi berkhidmat pelatih di sebuah syarikat terkenal di Kemboja.

Jadi korang percaya tak yang cinta itu buta dan tak kenal paras rupa. Makanya kita harus percaya diri dan menyayangi diri kita dahulu. Kalau kita tak sayang kan diri kita macam mana orang lain nak sayang kat kita kan.

Raja Lepak

Read Previous

3 Hantu Popular Jepun Menghantui Tandas (Siri 1)

Read Next

Ini sekali tembak boleh senak

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *