Aksi power waiter Mamak bukan kaleng-kaleng

Kalau pergi kedai mamak selain lepak ada certain-certain things yang korang akan nampak, agak rare dan hanya di kedai mamak. Apa bendanya tu kan. Kalau korang perasan banyak kadang-kadang waiter atau staff di mamak ni banyak tunjuk aksi level bukan kaleng-kaleng. Haa contohnya macam dalam posting ni;

Haaa ini memang bukan kaleng-kaleng, kreatif dan produktif lah, cawan kotor tu dia susun bertingkek-tingkek sekali harung angkat pergi belakang. Banyak sebenarnya aksi-aksi aney boleh kita lihat kalau perati betul-betul kat kedai mamak ni. Ada yang boleh buat kita terhibur ada jugak boleh buat kita amazed.

Macam video lama ni kalau ada yang masih ingat video the tarik melampau;

Ini pun antara yang bila tengok boleh wau. Tak pasti di Malaysia ke tidak ni tapi ini antara yang pernah dulu lah orang semua dok sebut-sebut sampai jadi inspirasilah untuk satu program pertandingan the tarik. Kat situ macam-macam aksi buat the tarik yang peserta tunjukkan semua kreatif-kreatif.

Kiranya mamak ni mungkin sebab jadi port tumpuan lepak makanya dia sentiasa busy dan staff-staff pun pada masa sama kene kreatif dalam bekerja. Dan mungkin juga sebab banyak saingan makanya adalah saja skill-skill yang menarik ditonjolkan untuk mendapatkan pelanggan. 

Tapi nak tarik pelanggan kea tau ap aitu memang skill yang mereka ada dan pada masa sama tak salah nak tunjukkan sebab pada masa sama ia boleh menjadi tarikan pelancong apa, macam video lagi satu ni kita boleh tengok aksi mamak buat roti canai terbang

Dua video ni pun pernah viral aksi-aksi rare dan amazing mamak kat kedai. The tarik melampau, roti terbang sekarang waiter cawan bertingkek-tingkek kalau nak jumpa kedai lain susah only at mamak aje lah.

Bab lepak kat mamak ni sebenarnya korang tahu tak apa yang buat korang suka spend masa kat sana selain adanya aksi-aksi rare ni. Korang pernah terfikir kenapa kita suka pergi mamak?

Haaa min adalah terfikir jugak tapi ini bagi pendapat min lah kenapa kita suka pergi ke mamak adalah mungkin,

  1. Mudah, senang cari 
  2. Confirm macam-macam makanan ada
  3. Service not bad, mostly laju dan efisein
  4. Duduk lama-lama pun diaorang tak kisah
  5. Order air je pun depa tak kisah
  6. Ada Wifi
  7. Nak gelak kuat-kuat atau sembang kencang pun tak apa
  8. Selalu siar game bola skrin besar.
  9. Banyak tempat duduk
  10. Trademark dia kalau umph (nasi kandar) memang lagi beratur
  11. Tandas pn quite ok ( bersih )
  12. Harga pun not bad lah.

So guys korang setuju tak dengan apa yang min cakapkan ni? Haa anyway back to aksi rare mamak, so kalau korang ada pengalaman tengok aksi rare mamak nil eh la share dengan min mana tahu kita leh jadikan bahan untuk akan datang.

Raja Lepak

Read Previous

Dappp errr… Selero abe ni cicoh budu

Read Next

Kisah disebalik misteri seram Leap Castle

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *