Berjaya Tumbangkan Lawan Dalam Masa 16 Saat, , Ramai Kagum Dengan Aksi Sulung Atlet Muay Thai Malaysia Ini Di Kejuaraan ONE

Membuat penampilan sulung di Kejuaraan ONE, atlet Muay Thai dari Malaysia, Muhammad Johan Ghazali Zulfikar mengejutkan ramai apabila tampil dengan aksi luar biasa apabila berjaya menewaskan lawannya pada perlawanan kalah mati hanya dengan tempoh selama 16 saat.

Johan yang dikenali sebagai ‘JoJo’ baru berusia 16 tahun dan berasal dari Sarawak ini berjaya menumpaskan lawannya, Padetsuk Fairtex, 18 tahun dari Thailand, dan membawa pulang wang kemenangan sebanyak 350,000 baht (RM44,533) sebagai bonus prestasi.

Hanya melalui tempoh latihan intensif selama satu setengah bulan sebagai persiapan diri, Johan memberitahu beliau berlatih bersungguh-sungguh untuk mencapai impiannya. “Saya berlatih kira-kira lapan jam sehari – empat jam dari 6 pagi dan empat jam lagi pada sebelah petang dari 4 petang. Ya, kerja keras saya membuahkan hasil.”

Ini bukan kali pertama Johan bergelar juara. Tahun lepas, Johan dinobatkan sebagai juara dalam kategori 14-15 (bawah 60kg) pada Kejohanan Muay Thai Remaja Dunia IFMA 2022. 

Instagram: @johanghazali_

Raja Lepak

Read Previous

Mak Ayah Paling Rilek, Setuju Mas Kahwin Seekor Meow Asal Anak Bahagia

Read Next

Menyesal Lambat Tahu. COMICO Vimo S-MI, Mikrofon Tanpa Wayar kecil molek yang membuatkan hidupku lebih SMOOTHHHHH!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *