Merokok bukan isu panas yang membakar

#Fakta1: Semua tahu tabiat merokok itu tak diterima oleh kebanyakan orang keliling kita. Bau asap rokok kuat dan susah nak hilangkan. Abu rokok pun bersepah. Memang mereka yang tak merokok akan rasa rimas dan kurang selesa. Kita juga tau merokok ni ada banyak risiko kesihatan kerana pembakaran rokok itu mengeluarkan pelbagai bahan kimia yang berbahaya. 

Kita faham nasihat dan leteren mereka datang dengan niat yang baik. Memang boleh nampak rasional diorang ni risau. Tapi perokok tegar macam aku, dah terbiasa dah dengan rasa kat mulut, kepit kat jari, bau yang sama. Nasib baik ada juga alternatif di luar sana jadi aku masih boleh dapatkan kepuasan tembakau tu.

Aku dah cuba. Ada yang tak jadi pilihan sebab leceh, ada juga yang tak dapat bagi kepuasan sama macam rokok. Tapi ada juga satu alternatif yang memang kena ah! Meh aku kongsi apa yang aku dapat bila bandingkan semua alternatif yang ada.

Vape Mod

Sistem Vape Mod ni rasanya semua orang tau. Ia melalui satu proses pembakaran e-jus yang menghasilkan wap, kebanyakannya mengandungi wap air. Banyak pengeluar yang berlumbalumba menghasilkan pelbagai produk yang hebat untuk memenuhi citarasa pengguna vape mod. Masalahnya harga dia boleh tahan mahal, lagi-lagi kalau ikut trend member. Boleh bocor poket. Saiz dia pun biasanya besar dan tebal. Payah nak simpan dalam poket tanpa terjojol, dah nak kena bawa pouch bag pulak. Member aku pernah bandingkan saiz Vape Mod ni tengok powerbank. Lawak jugak eh!

Satu lagi produk ini kena selalu servis dan kosnya pun tinggi. Lebih parah kalau jenis yang suka beli high-end device tu!

Vape Pod / Disposables

Trend Vape Pod dan disposable vape ni semakin naik baru-baru ni. Dia lebih kompak dan lebih murah berbanding Vape Mod. Vape juice pun ada macam-macam perisa dan rasanya lebih padu daripada Vape Mod. Cuma ‘kick’ dia tak berapa kena untuk aku.

Pilihan Aku

Aku rasa aku lebih prefer tukar ke IQOS. Vape di luar sana mungkin lebih murah, tapi kelebihan IQOS memang takde bandingan. Rasa tembakau tanpa pembakaran daripada peranti ni cukup memuaskan bagi perokok tegar macam aku. Aku rasa member aku yang memang kaki rembat lighter pun akan tertarik. Tapi ingat, IQOS ni hanya untuk perokok dewasa ye. Jangan sesekali ajak member yang bukan perokok untuk cuba IQOS pulak.

Nak tau lebih pasal IQOS? Dapatkan maklumat lanjut di sini: IQOS.COM

Ikuti IQOS di Facebook dan Instagram untuk maklumat terkini.

Produk ini bukan bebas risiko dan mengandungi nikotin yang menyebabkan ketagihan. Hanya untuk kegunaan orang dewasa yang sebaliknya akan terus merokok atau mengguna produk nikotin lain.

Raja Lepak

Read Previous

Mokti’s Mendonia, Dari Perlis Kini Buka Cawangan Pertama Di Turkiye

Read Next

Mak Ayah Paling Rilek, Setuju Mas Kahwin Seekor Meow Asal Anak Bahagia

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *