Gigih Buat Live Sampai 3 Pagi Jual Baju Bundle, Ramai Respect MakCik Ni

Beberapa hari ni viral satu video live seorang makcik menangis dekat media sosial. Kalau korang nak tahu, makcik yang mesra disapa mak tu menangis sebab tengok viewer dia meningkat naik.

Mak ni memang rajin gila live dekat FB. Baju yang dia jual pun memang sangat sangat murah. Baju bundle RM1.

Bermula dengan viewer 1 digit meningkat naik sampai boleh buatkan mak nangis. Kegigihan mak ni meniaga buatkan ramai yang sanggup berjaga untuk tunggu live mak, bukan takat membeli, ada juga yang tengok sebab nak bagi support dekat mak.

Masa mak ni tengah up baju-baju dia, tiba-tiba ada antara viewer yang sanggup nak lock sampai 100-150 baju. Mak memang bersyukur sebab itu rezeki dia, tapi dia jadi serba salah sebab risau yang lain tak dapatlah, marah dan tak puas hati.

Tapi viewer yang lain sangat supportive, suruh mak ambil je sebab nak habiskan baju bundle dan rehat awal malam tu.

CT yang tengok live tu pun meremang beb. Baiknya hati mak ni sampai fikir macam tu dengan viewer dia.  Yang bagusnya, viewer mak banyak ajar mak macam mana nak buat link WhatsApp dan pinkan dekat live supaya senang orang nak PM untuk membeli.

Selain daripada jual bundle, mak ni juga rajin buat bisnes jual nasi lemak kecil-kecilan untuk disedekahkan dekat masjid dan surau berhampiran rumah dia.

Baiknya hati mak! Moga mak dan mereka yang rajin bekerja dimurahkan rezeki. 

Raja Lepak

Read Previous

Askar British Nak Jadikan Pedang Star Wars Sebagai Senjata Tentera

Read Next

Tarikh CNY & Hari Raya Tahun 2030 Jadi Perhatian, Ramai Risau Pasal Trafik

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *