Baru 15 tahun, tukar kereta macam tukar baju

Jika korang berusia 15 tahun dan memiliki wang yang tak habis tujuh keturunan, apa yang akan korang lakukan? Adakah korang akan merancang perjalanan di seluruh dunia? Atau mungkin untuk membeli semua permainan video di dunia?

Bukan semua orang dapat nikmat kekayaan nak-nak dalam usia belasan tahun. Beruntunglah kalau muda-muda dah ada duit bergunung. Ini min ada baca cerita seorang remaja dengan duit berkoyan-koyan. Baru usia belasan tahun dah boleh tukar-tukar kerat mewah macam salin baju. Ni min translatekan untuk korang cerita dia.

Image result for rashed belhasa ferari"

Seorang remaja berusia 15 tahun, Rashed Belhasa anak lelaki kepada Ahmed Saif Belhasa, seorang usahawan pembinaan terkenal dari Dubai, memilih untuk mengeluarkan lebih RM1 bilion untuk membeli Ferrari F12 Berlinetta. Ini agak unik memandangkan kanak-kanak ini belum mempunyai lesen memandu.

Image result for rashed belhasa ferari"

Jangan berhenti di sana, Ferrari kuning yang dibeli pada Ogos 2017 dan kemudian dilapisi dengan pelekat Louis Vuitton dan jenama sub-Supreme, yang kemudian menjadi viral di Youtube.

Seperti yang diketahui, Ferrari F12 Berlinetta berkuasa enjin 6.312 cc V12 Naturally Aspirated yang boleh melonjakkan kelajuan pada 730 kuasa kuda (dk) iaitu 8,250 rpm dan 690 Nm tork pada 6,000 rpm yang disalurkan pada transmisi tujuh kelajuan dengan dual clutch.

Kereta ini sendiri masih menggunakan pacuan roda belakang (RWD). Sebagai sebuah kereta super yang sama dengan keupayaan kelajuannya. 

Image result for rashed belhasa ferari"

Ferrari F12 Berlinetta hanya memerlukan 3.1 saat untuk mencapai kelajuan daripada 0-100 km / j dengan penggunaan bahan bakar sebanyak 15.7 liter untuk 100 km.

Walaupun begitu, Rashed tidak dapat memandu kereta sewenang-wenangnya di Dubai. Oleh itu, beliau kemudian mengupah pemandu persendirian untuk memandu kereta super ini.

Tidak berhenti di sana, beberapa lama kemudian, Rashed memaparkan satu lagi video mengenai Ferrari ‘Supreme’.

Image result for rashed belhasa"

Bukan tindakan memandu laju atau tindakan liar lain, budak lelaki ini mempamerkan kereta super ini dengan tag harga RM749,000, Rashed sengaja memasarkan mobil favoritnya untuk melakukan pembelian mobil mewah lain yang diharapkan menjadi konten lain di Youtube.

Hasil penjualan Ferrari F12 Berlinetta akan digunakan oleh Rashed untuk membeli Rolls Royce Wraith yang bersamaan dengan RM1.3 juta, yang merupakan kenderaan paling diinginkannya sejak dahulu.

Di samping itu, berbeza dengan Ferrari F12 Berlinetta sebelumnya yang hanya mampu memuatkan 2 orang, Rolls Royce Wraith dilengkapi dengan empat tempat duduk supaya Rashed boleh menjemput dua rakan yang berbeza untuk merasakan kereta mewah ini.

Image result for rashed belhasa"

Rolls Royce Wraith sendiri menggunakan enjin 6,600 cc V 12 dengan turbo berkembar yang boleh memancarkan kuasa 623 hp pada 5,600 rpm dan tork 870 Nm pada 4,500 rpm yang dikawinkan dengan transmisi automatik lapan kelajuan.

Uihhh ini bukan kaya sikit-sikit memang berair kaya dia. Kalaulah min ditempat dia min lebih prefer g melancong seluruh dunia bawa family min sekali. Bagi diaorang happy. Tapi itu semua hanya mimpi so beruntunglah kat mereka yang dah jaya di usia muda.

Raja Lepak

Read Previous

Tetamu takut Coronavirus. Pengantin buat majlis secara ‘Live-Streaming’

Read Next

Nasi Lemak Bunga Telang bawa tuah, Chef Safura dari Malaysia menang besar di Ireland

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *