Ketiak Bau Hangit! Jangan Salahkan Deodoran

Ketiak berbau masalah normal? Masalah ketiak berbau merupakan satu masalah yang sering dihadapi oleh kebanyakan individu terutamanya kita yang tinggal di negara tropika.

Situasi ketiak berbau ini adalah termasuk dalam masalah badan berbau atau bromhidrosis dan bukanlah satu masalah yang mendatangkan kebimbangan berkaitan masalah kesihatan. Walau bagaimanapun, masalah ini boleh menyebabkan seseorang individu hilang keyakinan diri untuk berhadapan dengan individu lain. 

Antara petua tradisional untuk hilangkan bau badan adalah menggunakan cuka epal, soda bikarbonat, sengkuang dan hirisan lemon.

Anda juga boleh menggunakan alternatif moden: deodoran! 

Penggunaan deodoran sangat membantu untuk menghindarkan bau yang kurang menyenangkan pada badan.

Melalui kempen terbaharu Rexona Protect, Rexona mengambil inisiatif untuk menggalakkan pengguna bergerak dengan penuh keyakinan tanpa mengira situasi pada setiap hari. Menawarkan kesegaran dan wangian berpanjangan, teknologi Active Shield Rexona yang canggih memastikan perlindungan luar biasa terhadap peluh dan bau seiring dengan gaya hidup rakyat Malaysia serta cuaca panas selama 72 jam.  

Rexona turut berkolaborasi dengan Watsons untuk acara Unstoppable Challenge di WOW Plaza, LaLaport pada 13 Julai (Sabtu) dari 10 pagi hinggalah 10 malam. Acara yang akan berlangsung sepanjang hari ini bakal menampilkan pelbagai aktiviti-aktiviti menarik. Terdapat juga sajian minuman sejuk dan aiskrim percuma serta berpeluang memenangi pelbagai hadiah hebat. Acara ini dimeriahkan dengan kelas-kelas khas PERCUMA oleh Jump Rope Malaysia dan pengajar Zumba yang serba bertenaga, Cassy Lee! Untuk mengambil bahagian, beli apa-apa produk Rexona atau Watsons dan daftarkan slot anda di sini.

Disamping itu, Rexona juga berkolaborasi dengan Guardian untuk makan tengah hari yang aktif dan senaman selepas waktu kerja di The Sphere, Bangsar South pada 26 Julai 2024 (Jumaat), 9 pagi hingga 7 malam. Peserta boleh menikmati senaman ringkas dan mengatasi cabaran yang direka untuk menyemai pergerakan aktif dalam rutin harian mereka sekali gus memenangi hadiah bagi aktiviti Unstoppable Movers kami!

Selain itu, Rexona ingin tahu kisah-kisah “Underarms Emergency” anda yang paling kreatif! Kongsikannya di laman web kami di sini untuk berpeluang menerima sebuah Rexona Protect Kit yang akan dihantar terus ke pintu rumah anda!

Jangan lupa juga sertai kami dalam Rexona x Watsons Unstoppable Challenge di WOW Plaza, LaLaport pada 13 Julai dan acara Rexona x Guardian di The Sphere pada 26 Julai. Nantikan lebih banyak kemas kini dan butiran dengan mengikuti @rexonamalaysia di semua platform media sosial.

Raja Lepak

Read Previous

Sakit Kepala Lagi? Migrain Ker?

Read Next

Taobao Kini Dalam Bahasa Inggeris Di Malaysia

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *