Ketahui kalau korang ada deria ke-6

Indera ke enam atau sixth sense adalah satu kelebihan yang tidak semua miliki. Makanya hanya insan terpilih yang ada indera keenam iaitu sebuah sensor tambahan yang lebih menjurus kepada rasa atau instinct.

Secara umumnya setiap manusia mempunyai lima deria yang dipanggil Pancaindera. Seperti rasa penglihatan (mata), rasa bau (hidung), rasa sentuhan (kulit), rasa pendengaran (telinga) dan rasa rasa (lidah). Lima deria ini mempunyai fungsi masing-masing yang membantu aktiviti manusia setiap hari.

Image result for see ghost

Di samping lima deria yang disebutkan di atas, dikatakan bahawa manusia juga mempunyai rasa keenam, hanya buat yang terpilih dan setiap orang punyai sixth sense yang berbeza. Perasaan keenam ini berfungsi untuk membantu manusia mengetahui tentang perkara-perkara ghaib. Orang yang mempunyai Indra keenam dapat merasakan semua kegiatan yang terjadi di dunia lain. Bahkan, dapat melihat dan berinteraksi langsung dengan mereka (roh).

Image result for speak to the death soul

Orang yang mempunyai keupayaan rasa keenam dapat dilihat dari penampilan fizikal mereka, salah satunya adalah mempunyai ciri-ciri tertentu di mata. Walau bagaimanapun, tidak semua orang yang mempunyai rasa keenam mempunyai sifat ini. Terdapat beberapa ciri lain yang menunjukkan bahawa orang itu adalah orang yang mempunyai Indra ke-6. Kalau korang nak tahu ciri-ciri orang yang ada indera keenam meh min kongsikan kat korang.

Ini adalah ciri-ciri orang yang mempunyai keupayaan Keenam Keenam atau yang biasa disebut indigo.

1. Tertarik dengan topik perkara mistik

Image result for paranormal;

Rasa tertarik kepada perkara-perkara yang mistik atau paranormal dalam boleh menjadi salah satu ciri jika orang itu adalah dalam kategori Indigo atau mempunyai deria keenam. Dengan cara itu dia akan belajar dan mengetahui lebih lanjut mengenai perkara mistik ini.

2. Mimpi yang menjadi kenyataan

Ciri-ciri orang yang mempunyai rasa keenam seterusnya adalah mimpi yang akhirnya menjadi nyata. Ini boleh disamakan dengan orang yang mempunyai rasa keenam mempunyai isyarat dari setiap mimpi.

3. Boleh melihat apa yang akan berlaku sebelum ini

C:\Users\Nazreen\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\535F932.tmp

Apa yang dimaksudkan adalah untuk dapat melihat atau bayangan apa yang akan berlaku pada masa depan.

4. Lebih sensitif

Image result for sensitive

Orang yang mempunyai rasa keenam mereka akan lebih sensitif dan dapat merasa berbanding dengan mereka yang tidak, kedua-duanya sensitif terhadap perasaan seseorang dan tahu apa yang akan berlaku di masa depan.

5. Lihat bayangan yang kelihatan nyata

Related image

Tidak dapat dinafikan bahawa orang yang mempunyai Keenam Keistimewaan mesti dikaitkan dengan hal-hal mistik atau hantu. Salah seorang daripada mereka adalah, sering melihat bayang-bayang dan bayang-bayang kelihatan kelihatan sangat nyata.

6. Sering merasa takut sendirian

Image result for afraid alone

Ketakutan ini disebabkan oleh perasaan keenam, biasanya orang yang tidak tahan atau bahkan tidak mahu mempunyai deria ini perlahan akan mengganggu dan menyebabkan ketakutan.

7. Seringkali merasakan sesuatu yang berdekatan

Image result for sense something

Bagi orang yang mempunyai rasa keenam mereka akan lebih sensitif kepada alam sekitar.

Korang rasa korang ada ciri-ciri miliki sixth sense ni? Ini sekadar perkongsian dan tidak dinafikan ada dalam kalangan kita yang mempunyai deria keenam ni. Adakah ia satu kelebihan atau kekurangan bergantung kepada bagaimana kita mengawal diri kita. Yang penting kena terus kuat semangat.

Raja Lepak

Read Previous

Patung Elsa kembali ke rumah tuannya selepas dibuang

Read Next

Legenda Hantu Jeruk Purut

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *